ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"תמכת בתנועות טרור"

בן גביר תקף את המפכ"לים לשעבר - לפיד תקף בחריפות

פורום המפכ"לים והניצבים לשעבר במשטרה למפכ"ל שבתאי להתפטר מתפקידו. במכתב תקפו את שבתאי: "שיתפת פעולה עם עבריין מורשע כדי להפוך את המשטרה למיליציה פרטית". בן גביר בתגובה: "חבורת קצינים כושלים שהתאחדו יחד אחרי שהרסו את המשטרה"

בן גביר תקף את המפכ"לים לשעבר - לפיד תקף בחריפות
רוני אלשיך צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שעות אחרי ההחלטה להחליף את מפקד מחוז תל אביב, עמי אשד, פורום המפכ"לים והניצבים לשעבר במשטרה יצא הבוקר (שישי) בקריאה חריפה למפכ"ל, רנ"צ קובי שבתאי, להתפטר.

בתחילת המכתב כתבו: "אנו, קבוצת המפכ"לים וניצבים בדימוס, הוכנו בתדהמה עם החלטת השר להדיח את מפקד משטרת מחוז תל אביב ניצב עמי אשד נוכח הצלחתו לנהל במשך תשעה שבועות מחאות רבות היקף בחוכמה ובשיקול דעת, תוך ניצול זכות המחאה מצד אחד ואכיפת החוק מהצד האחר".

המפכ"לים לשעבר תקפו במכתב בחריפות את שבתאי: "שיתפת פעולה עם עבריין מורשע כדי להפוך את המשטרה למיליציה פרטית וכדי לספק את מאווייו הפוליטיים של השר הממונה. היית שותף לטיהור של מפקד עם עמוד שדרה".

המפכ"לים לשעבר הוסיפו: "תדהמתנו הלכה וגברה כאשר הסתבר לנו שהיית שותף למהלך זה תחת הכסות המגוחכת של סבב מינויים. התנהגותך היום תיזכר כאחת מנקודת השפל בהיסטוריה של משטרת ישראל. במעשיך אלה איבדת את הזכות הערכית והמוסרית להמשיך ולהוביל את שוטרי משטרת ישראל במשימותיה הרבות והמגוונות! אנחנו, רבי ניצבים וניצבים, מפקדיך לשעבר, קוראים לך להתפטר מתפקידך לאלתר".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף בתגובה למכתב המפכ"לים בדימוס: "חבורת קצינים כושלים שהתאחדו יחד אחרי שהרסו את המשטרה, החריבו את הביטחון הלאומי וחלקם גם לקו בשחיתות שבאה לידי ביטוי במסקנות הוועדות בעניינם - קראדי, שוועדת זיילר קבעה שהיה מפכ"ל רשלן ולא מקצועי, רפי פלד שכולם זוכרים את השחיתות שלו ומימון הג'קוזי ומיקי לוי שהיה הממ"ז הכי כושל בירושלים ובתקופתו נרצחו עשרות אנשים, עדיף שישבו בשקט ולא יפריעו למפכ"ל והמשטרה לעבוד".

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד הגיב: "בן גביר, ליצן טיקטוק כושל ופחדן, של נעליך מעל רגליך כשאתה מדבר על מפקדי המשטרה לדורותיהם ועל ניצב מיקי לוי, אח שכול שסיכן את חייו עשרות פעמים מול מחבלים בזמן שאתה השתמטת משירות בצה״ל ותמכת בתנועות טרור".

יו"ר הכנסת לשעבר ח"כ מיקי לוי תקף את בן גביר: "בכל תולדות המדינה לא היה שר כל כך מוג לב, ילדותי, קפריזי וחסר הבנה מוחלטת של תפקידו, כמו בן גביר. הליצן הזה איתמר בן גביר הוא סכנה מהלכת לסדר הציבורי ולבניית כוחה ולתפקודה המקצועי של המשטרה".
לוי הוסיף: "לצערי הרב, כל מה שהזהרנו מפניו קורה. בן גביר מנסה להלך איימים על השוטרים והקצינים ולהפוך את המשטרה לזרוע פוליטית שלו. אני מחזק את ידיהם של קציני הפיקוד הבכיר במשטרה וקורה להם לא לפחד ולעשות את עבודתם במקצועיות כפי שהם יודעים".
קובי שבתאי איתמר בן גביר עמיחי אשד יאיר לפיד מיקי לוי משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד