כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

חה"כ שטרן: "שמוליק אליהו; סטודנט לגמרא"

בושה: חבר הכנסת אלעזר שטרן ביזה את רבה של צפת הגר"ש אליהו וכינה אותו בשמות גנאי • הדברים עוררו סערה רבה בציונות הדתית • הרב אליהו אמר על שטרן: "התעקשותו נגד הסמכות הרבנית אומרת דרשני" • חה"כ שטבון: "דבריו הן חוצפה ועזות פנים. הכרסום הברוטאלי במעמד הרבנות - סופה של הזהות היהודית במדינת ישראל"

אלעזר שטרן
אלעזר שטרן

זעזוע בציונות הדתית: בעקבות הריאיון שהעניק הבוקר (שלישי) ח"כ אלעזר שטרן (התנועה), בו תקף את הגאון רבי שמואל אליהו רבה של צפת וכינה אותו "שמוליק אליהו" ו-סטודנט לגמרא.

אלעזר שטרן התראיין בתכניתו של קלמן ליבסקינד בגלי ישראל ותקף בצורה חסרת תקדים את הרב שמואל אליהו, שטרן התייחס בראיון להתנגדות מפלגת הבית היהודי לחוק הגיור ולמעורבותם של רבנים בפוליטיקה. שטרן הידוע באיבתו לרב אליהו הזכיר את שמו ותקף אותו בחריפות.

דבריו של שטרן באו בעקבות דבריו של הרב שמואל אליהו שאמר על חוק הגיור "החוק הוא פרוץ לחלוטין, וההתעקשות של שטרן שלא תהיה סמכות של הרבנות הראשית על בתי הדין אומרת דרשני. הוא רוצה שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה".



ח"כ יוני שטבון מהבית היהודי הגיב לדברים החריפים ואמר: "הכרסום הברוטאלי והמתמשך במעמד הרבנות הוא תחילת סופה של הזהות היהודית של המדינה".

"זו חוצפה ועזות פנים, תוצר מובהק למגמת הפגיעה בכל מה שיהודי כאן". לדבריו, "הכרסום הברוטאלי במעמד הרבנות הוא תחילת סופה של הזהות היהודית של המדינה".

עוד טען שטבון כי "דבריו של שטרן הם הוכחה ניצחת לצורך בקיומה של מפלגה דתית לאומית ששמה את הערכים המסורתיים במרכז, שתהווה שכפ"ץ יהודי למדינה".
אלעזר שטרן הרב שמואל אליהו שטבון ציונות דתית גלי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד