כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הולך עד הסוף

טראמפ: "אתמודד גם אם יוגש נגדי כתב אישום"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, התייצב בפני ועידת 'סיפאק' המתקיימת בימים אלו בארה"ב, ונשא נאום נלהב בפני תומכיו. לאחר הנאום שוחח טראמפ עם כתבים ובמענה לשאלתם השיב כי הוא נחוש להתמודד על הנשיאות בכל מחיר, גם אם יוגש כנגדו כתב אישום

הנשיא טראמפ
הנשיא טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

בשונה מהנוהג השגרתי שלו, טראמפ נמנע בנאומו האחרון בוועידת 'סיפאק' בנוגע להתמודדות שלו על תפקיד יו"ר המפלגה הרפובליקנית מלתקוף את יריביו בתוך המפלגה הרפובליקנית, והתעלם מהניסיונות של מושל פלורידה רון דה סנטיס ושגרירת ארה"ב לשעבר ניקי היילי, לדחוק אותו ולהיבחר במקומו כמועמדים של המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות.

היילי עצמה הופיעה בכינוס לפני טראמפ ואף טענה כנגדו בעקיפין שהוא מבוגר מכדי לכהן כנשיא. היא השמיעה דרישה שכל המתמודדים בני ה-75 ומעלה יעבור מבחן כשירות בלתי תלוי, שיוכיח כי הם כשירים לתפקיד מבחינה קוגניטיבית. רון דה סנטיס לעומתה, התעלם מהוועידה והחליט שלא להופיע בה, בשל העובדה שהוועידה מורכבת באופן מובהק מתומכיו של טראמפ במפלגה הרפובליקנית, ודה סנטיס העדיף שלא להופיע בפניהם כשהם מנופפים מולו בדגלים ובכובעים של טראמפ.

למרות שלא תקף אותם ישירות ולא כינה אותם בכינויים משפילים ומעליבים כדרכו, טראמפ הסביר למאזינים מדוע הם צריכים לתמוך בו ורק בו. "אני האיש היחיד במפלגה הרפובליקנית שיכול לבוא לבית הלבן ולהמשיך בדיוק מהמקום בו הפסקנו, להשלים את מה שהתחלתי וליישם את המדיניות של המפלגה בצורה הטובה ביותר", הוא טען.

טראמפ מתמודד מול חקירה מסועפת של רשויות החוק השונות בארה"ב, מרשות המיסים ועד הבולשת הפדראלית, בטענה שפגע בביטחון הלאומי, העלים מסמכים מסווגים, קיבל החלטות מדיניות על בסיס שיקולים אישיים, העלים הכנסות מרשות המיסים והונה את הרשויות המוניציפאליות במספר מקומות. לטענתו מדובר ברדיפה פוליטית שאין לה שום אחיזה במציאות.

דונלד טראמפ רון דה סנטיס ניקי היילי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד