כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
איום על ישראל

רוסיה שלחה נשק מערבי לאיראן כדי "שתייצר נשק דומה"

בארה"ב מדווחים כי רוסיה שלחה כלי נשק שנתפסו באוקראינה לאיראן. המטרה של הרוסים היא לייצר מהנשק האמריקני, איראן תנסה לבצע הנדסה לאחור, כלומר ללמוד את ייצור הנשק, ולייצר בעצמה נשק דומה

רוסיה שלחה נשק מערבי לאיראן כדי "שתייצר נשק דומה"
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

רוסיה שלחה לאיראן נשק וציוד צבאי שסופק על ידי ארה"ב ונאט"ו לאוקראינה, את הנשק רוסיה לכדה בקרבות עם האוקראינים, ובארה"ב מאמינה שאיראן תנסה לבצע הנדסה לאחור של המערכות, כלומר, תלמד את הייצור ותנסה לייצר נשק כזה בעצמה, כך אמרו לרשת CNN ארבעה מקורות הבקיאים בעניין.

במהלך השנה האחרונה, ארה"ב, נאט"ו ובכירים מערביים אחרים גילו כי נשק וציוד לחימה כמו טילי כתף, כולל מערכות נ"ט נגד מטוסים, נשאר בשדות הקרב, לאחר שהכוחות האוקראינים נאלצו להשאיר אותם מאחור בזמן שנסוגו, כך אמרו המקורות ל-CNN.

ברבים מהמקרים הללו, רוסיה הטיסה את הציוד לאיראן כדי לפרק ולנתח, ככל הנראה כדי שהצבא האיראני יוכל לנסות ליצור גרסה משלו לנשק, כך אמרו המקורות. רוסיה מאמינה שהמשך אספקת נשק מערבי שנתפס באוקראינה לאיראן, יתמרץ את איראן לשמור על תמיכתה במלחמה של רוסיה באוקראינה.

גורמים רשמיים בארה"ב אינם מאמינים שהנושא הוא נרחב או שיטתי, והצבא האוקראיני נוהג מאז תחילת המלחמה לדווח לפנטגון על אובדן של ציוד שסופק על ידי ארה"ב, כך אמרו גורמים רשמיים. ובכל זאת, פקידים אמריקאים מודים שקשה לעקוב אחר הנושא.

לא ברור אם איראן הצליחה להנדס לאחור נשק אמריקאי כלשהו שנלקח באוקראינה, אבל טהראן הוכיחה כישורים גבוהים בפיתוח מערכות נשק המבוססות על ציוד אמריקאי שנתפס בעבר.

"איראן הוכיחה את היכולת לבצע הנדסה לאחור של נשק אמריקאי בעבר", אמר ג'ונתן לורד, מנהל תוכנית הביטחון של המזרח התיכון במרכז לביטחון אמריקאי. "הם הנדסו לאחור את הטיל TOW המונחה נגד טנקים, ויצרו העתק כמעט מושלם שהם כינו "טופאן", ומאז הפיצו אותו לחות'ים בתימן ולחיזבאללה. איראן תוכל לעשות את אותו הדבר עם טילי סטינגר, שעלולים לאיים על תעופה אזרחית וצבאית בכל האזור. חלק מהם יכולים לשמש את חמאס או חיזבאללה כדי לאיים על טנק מרכבה ישראלי. בידי שלוחי איראן, הנשק הזה מהווה איום ממשי על הכוחות הצבאיים הקונבנציונליים של ישראל".

CNN מלחמת אוקראינה רוסיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד