י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
"החבר היקר"

כהונה שלישית לנשיא סין: פוטין התקשר לברך

פוטין בירך את "החבר היקר" שי ג'ינפינג על כהונתו השלישית כמנהיג סין ובירך על חיזוק הקשרים בין המדינות. ג'ינפינג, בן ה-69, נבחר פה אחד לנשיא לכהונה שלישית ביום שישי

נשיא רוסיה משוחח עם מנהיגים בעולם
נשיא רוסיה משוחח עם מנהיגים בעולם צילום: צילום מסך

ולדימיר פוטין בירך ביום שישי את שי ג'ינפינג על הבטחת כהונתו השלישית ההיסטורית כמנהיג סין ובירך על חיזוק הקשר בין שתי המדינות. "חבר יקר, בבקשה קבל ברכות כנות לרגל בחירתך מחדש", נאמר בהצהרה שפרסם הקרמלין. "רוסיה מעריכה מאוד את תרומתך האישית לחיזוק הקשרים ושיתוף פעולה אסטרטגי בין האומות שלנו".

פוטין הוסיף: "אני בטוח שבעבודה משותפת נבטיח פיתוח של שיתוף פעולה רוסי-סיני פורה בכל מיני תחומים שונים. נמשיך לתאם עבודה משותפת בנושאים האזוריים והבינלאומיים החשובים ביותר".

שי ג'ינפינג זכה בקדנציה שלישית כנשיא סין ביום שישי, וסימן את העלייה הגדולה שלו שגרמה לו להיות המנהיג החזק ביותר במדינה מזה דורות. סין הפכה לבת ברית בעלת ערך הולך וגובר של רוסיה, כשהיא מייבאת אנרגיה וסחורות רוסיות ומרככת את ההשפעה של הסנקציות המערביות לאחר הפלישה לאוקראינה.

רוסיה, שנדחקה על ידי המערב לאור הפלישה לאוקראינה, הרוויחה מקשרים הדוקים יותר ויותר עם סין. גם היחסים הסיניים עם ארצות הברית הפכו מתוחים במיוחד בחודשים האחרונים, בין השאר בגלל התחרות הכלכלית ועל מעמדה של טייוואן. 

בסוף חודש פברואר, גורמים אמריקאים העלו חששות שסין תתמוך במאמץ המלחמתי הרוסי על ידי אספקת מל"טים לרוסיה. מינויו מחדש של שי ג'ינפינג לנשיא צפוי לסמן את המשך מערכת היחסים הקרובה בין שתי המדינות. אך מנגד היחסים עם ארצות הברית נמצאים בשפל שלא נראה מזה עשרות שנים, כאשר ארה"ב מעבירה ביקורת על סין בגין פגיעה בזכויות אדם.

מינוי של נשיא סין שי ג'ינפינג לכהונה שלישית היא חסרת תקדים בתור ראש המדינה בקונגרס העממי הלאומי, שי צפוי להיות ראש המדינה בעל הכהונה הארוכה ביותר בסין מאז ניצחון המפלגה הקומוניסטית ב-1949. ביום שישי הוענקו לו באופן רשמי חמש שנים נוספות כנשיא. המינוי אושר פה אחד על ידי יותר מ-2,900 מחוקקים שהתאספו בבייג'ינג, והצביעו פה אחד למינוי.

רוסיה סין נשיא סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד