ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
מאות יזמים בצרות

ארה"ב: הבנק הגדול של ההייטק קרס | "נתניהו: נסייע לישראלים"

רגולטורים בארה"ב סגרו את הבנק בסיליקון ואלי שמנהל כספים של חברות הייטק רבות, בהן ישראליות. בעקבות קריסתו הוחרמו פיקדונות בשווי 175 מיליארד דולר. הבנק הוא אחד המממנים הבולטים של תעשיית ההייטק בישראל, והעניק אשראי ליותר מ-100 חברות

ארה"ב: הבנק הגדול של ההייטק קרס | "נתניהו: נסייע לישראלים"
הייטק צילום: FREEPIK

הבנק הגדול בעמק הסיליקון בארה"ב נסגר על ידי הממשל האמריקאי אחרי שמניותיו צללו. הרגולטור הפיננסי האמריקאי סגר את הבנק המזוהה עם תעשיית ההייטק האמריקאית בצפון קליפורניה ארה"ב, והשתלט על כספיו. התקשורת האמריקאית דיווחה כי בנקים נוספים נכנסו למערבולת הפיננסית.

הבנק הוא אחד המממנים הבולטים של תעשיית ההייטק בישראל, והעניק אשראי ליותר מ-100 חברות. רגולטורים בארה"ב סגרו את הבנק והחרימו את הפיקדונות בשווי 175 מיליארד דולר. אתר 'וואלה' דיווח, כי חברות הייטק ישראליות עדיין לא התייחסו רשמית לאירוע, אך האירוע מעורר דאגה רבה בתעשיית ההייטק המקומית.

הבנק התמוטט לאחר שצבר הפסדים מעליות הריבית על אגרות חוב שרכש ולאחר שהיקף הפיקדונות של חברות ההייטק שהיו עיקר לקוחותיו הלך וקטן עם התייבשות הגיוסים בהייטק. הבנק ביקש להציג תוכנית שיקום באמצעות הנפקה של מניות בסכום של 2.25 מיליארד דולר, כולל מכירת מניות, אלא שהמכירה נכשלה.

אתר 'גלובס' דיווח, כי גם אם יצליחו בסופו של דבר לפדות את כל כספם, תהליך ההלאמה של בנק SVB הכניס מאות יזמים בישראל למעגל אי ודאות שבו עליהם לתכנן מחדש את מימון החברות שלהם תוך ניסיון לחלץ את כספם מרשות פדרלית לא מוכרת. אלה שהצליחו למשוך את כספם בזמן, או שפיזרו את הסיכונים וביזרו את חשבונותיהם גם בבנקים אחרים, נחשבים בני מזל. אלה שבחרו להביע נאמנות לבנק ולמנהליו, נמנעו מלשבור את תוכניות החיסכון שלהם או חששו לפרוע את חובותיהם לתוכניות ההלוואה שלהם - משלמים כעת את המחיר.

ב'וואלה' דווח כי מספר הסטארט אפים הישראליים שמושקעים בבנק מוערך במאות, מעצם היותו המלווה הגדול ביותר לחברות הזנק. ג'נט ילן, שרת האוצר האמריקאית, התייחסה לקריסת הבנק ואמרה: "ההתפתחויות האחרונות מעסיקות כמה בנקים שאנו עוקבים אחריהם בקפידה רבה, וכאשר בנקים חווים הפסדים כספיים זה עניין לדאגה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על כך: אני עוקב מקרוב אחר נפילת בנק ההשקעות האמריקני SVB שמייצר משבר עמוק בעולם ההייטק. קיימתי מרומא שיחות עם בכירים בהייטק בישראל, ובשובי לארץ אדון עם שרי האוצר והכלכלה ונגיד בנק ישראל על היקף המשבר. במידת הצורך, מתוך אחריות לחברות ועובדי ההי-טק בישראל, ננקוט צעדים שיסייעו לחברות ישראליות, שמרכז פעילותן בישראל לצלוח את המשבר התזרימי שנוצר להן עקב הטלטלה. כלכלת ישראל חזקה ויציבה, והדבר שוב בא לידי ביטוי גם במשבר זה".

בנימין נתניהו קריסה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד