ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
יפטר את המפכ"ל?

בן גביר: "שבתאי אמר שאשד מפקד כושל"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס הערב להחלטה להעביר את מפקד מחוז ת"א מתפקדו ואמר: "המפכ"ל יעקב שבתאי אמר שאשד מפקד כושל, הייתה לו ביקורת מאוד קשה עליו". בן גביר הגיב להחלטת היועמ"שית להשהות את המהלך ואמר: "אני בודק את חוקיות ההחלטה"

בן גביר: "שבתאי אמר שאשד מפקד כושל"
איתמר בן גביר צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס הערב (מוצ"ש) לראשונה לסערה סביב ההעברה של ניצב עמי אשד מתפקידו כמפקד מחוז תל אביב ואמר: "המפכ"ל יעקב שבתאי אמר שאשד מפקד כושל, הייתה לו ביקורת מאוד קשה עליו. שבתאי אמר לי שכשיהיה סבב הוא יחליף אותו". את הדברים אמר בריאיון ל'חדשות 12'.

בן גביר התייחס להחלטת היועמ"שית להשהות את המהלך ואמר: "אני בודק את חוקיות ההחלטה של היועמ"שית גלי בהרב-מיארה להשהות את החלטתי, היא לא טרחה לדבר איתי".

בן גביר הבהיר: "ניצב אשד יוחלף רק אחרי הרמדאן". השר הודה כי הוא בחר את עיתוי ההדחה: "ראיתי את ההתנהלות שלו והיא לא הייתה טובה. היו הרבה אינדיקציות. ראיתי את התמונות בחפ"ק, בתל אביב ובנתב"ג. אם היו שם ערבים, אתיופים או חרדים זה היה אחרת. מהרגע הראשון אמרתי - אני מכתיב את המדיניות".

עוד אמר בן גביר בריאיון: "אסור שייחסמו עורקי תחבורה ציבורית ונתב"ג, אסור לאמלל את חייהם של 70 אלף נופשים. לא התנגדתי לחסימת קפלן. בתור מי שהפגין שנים רבות - אני האחרון שאגיד שאסור להפגין". 

על השאלה האם הוא מתכוון לפטר את המפכ"ל יעקב שבתאי, השיב: "המפכ"ל צריך לזכור שיש מדיניות של ממשלת ישראל והוא צריך לממש אותה".

איתמר בן גביר עמיחי אשד קובי שבתאי גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד