כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בריאיון לתקשורת הפרסית

נתניהו: "ההיסטוריה תשתנה אם איראן תשיג נשק גרעיני". צפו

בריאיון חריג ל"איראן אינטרנשיונל" ערוץ אופוזיציה איראני אמר ראש הממשלה נתניהו כי הוא לא יסבול איראן גרעינית, ושנכנס לממשלה כדי למנוע זאת | עוד אמר כי המחאות האיראניות נגד הממשל "מעוררות הערצה עצומה" וכי בעקבותיהן כל העולם מבין את זוועות הממשל האיראני | במענה לשאלה האם לדעתו איראן וישראל עומדות בפני עימות צבאי ענה נתניהו כי: "זה תלוי באיראן"

נתניהו והארכיון האיראני
נתניהו והארכיון האיראני

בריאיון ראשון מזה עשור לתקשורת הפרסית, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו בהרחבה לסוגיית הגרעין האיראני ואמר כי "ההיסטוריה תשתנה אם איראן תשיג נשק גרעיני. אם איראן לא תיעצר, העולם יעמוד בפני מלחמה ואולי גם מלחמה גרעינית איומה".

את הבחירה לערוך את הריאיון המיוחד עם "איראן אינטרנשיונל" הפרסי האופוזיציוני הסביר נתניהו בכך שעשה זאת "כדי להעביר מסר ברור לעם האיראני ולעולם כולו: ישראל לעולם לא תקבל נשק גרעיני בידי איראן". בריאיון הסביר נתניהו כי "למשטר כזה יהיה נשק גרעיני כשהוא מחויב בגלוי להרס לא רק של המדינה שלי אלא להכנעת העולם... ומעוניין במוות לישראל, מוות לאמריקה ולכל השאר שביניהם".

בתחילת הריאיון התייחס נתניהו למחאות החיג'אב שדועכות לאחרונה אך עוררו לפני מספר חודשים סערות ענק באיראן. "עכשיו, כתוצאה מהמחאה האמיצה הזאת, של נשים, גברים צעירים, ילדים שטוענים לזכותם להיות חופשיים, העולם כולו מכיר בכך שמשטר הרפובליקה האסלאמית הוא האויב הגדול ביותר של העם האיראני. האויב, בהחלט של ישראל, אבל גם של כל העולם החופשי".

עוד אמר: "המחאה מראה את כוחה של הרוח האנושית שמסרבת להשתחוות בפני העריצות והדיכוי. אני יכול לומר שזה מעורר הערצה עצומה אצלי... לא רק שהמשטר הזה מייצא טרור לכל העולם - משמרות המהפכה הן ארגון הטרור הגדול ביותר בעולם - עכשיו כל העולם מבין זאת ואני חושב שזה שינוי גדול. אני חושב שהדבר הכי חשוב הוא שכולם יודעים מה שתושבי איראן חושבים כבר זמן רב - שמשטר הזה לא אכפת מהעם האיראני".

בנימין נתניהו תקיפה ישראלית איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד