כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בצל המתיחות הביטחונית

עד אחרי הרמדאן: נתניהו החליט על דחיית שני נושאים נפיצים

נתניהו החליט לדחות את ההכרעה בנוגע לסוגיית הסדרת היישוב אביתר וכן בנוגע לפינוי חאן אל אחמר עד לאחר חודש הרמדאן. את ההחלטה קיבל בימים האחרונים

עד אחרי הרמדאן: נתניהו החליט על דחיית שני נושאים נפיצים
נתניהו במליאה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בצל המתיחות הביטחונית: ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לדחות את ההכרעה הן בנוגע לסוגיית הסדרת היישוב אביתר וכן בנוגע לפינוי חאן אל אחמר עד אחרי חודש הרמדאן - חודש אפריל. את ההחלטה קיבל נתניהו בימים האחרונים.

שני דברים מעניינים בנוגע להחלטת נתניהו: הדבר הראשון הוא, העובדה שנתניהו כורך את סוגיית הסדרת אביתר ואת סוגיית פנוי חאן אל אחמר ביחד. שני הנושאים האלו עלולים כמובן להוות מכשול פוליטי בעבור נתניהו בעקבות הרכב הממשלה.

בנוסף, נתניהו התחייב בפני האמריקניים כי ישראל לא תסדיר בחודשים הקרובים, ישובים נוספים ביהודה ושומרון. על כן, במידה והיישוב אביתר יוסדר האמריקניים עלולים לראות בכך הפרת ההבטחה.

תנועת נחלה ומשפחות אביתר תקפו את הדיווח ואמרו כי מדובר בכניעה לטרור. "לממשלה שנבחרה בזכות אנשי ימין שמאסו בשלטון השמאל של גנץ וחבריו, אין זכות להמשיך את אותה מדיניות של פינוי ישובים ודחיית קיום ההסכם עם תושבי אביתר", נאמר בהודעה.

עוד נאמר: "במקום לחזק את ההתיישבות, ולקיים את ההתחייבות בהסכמים הקואליציוניים, נתניהו וממשלת הימין בוחרים להיכנע לטרור ולתכתיבי אומות העולם'".

התנועה הבהירה: "תנועת נחלה מכריזה כי תמשיך לפעול לאכלוס מלא של אביתר ולהקמת ישובים חדשים במרחב וקוראת לממשלה להיות זו המובילה את דגל ההתיישבות. בתנועה מודיעים כי ימשיכו בארגון חג הפסח באביתר בהשתתפות תומכים רבים וקוראים לעם ישראל להגיע לחגוג את חג החירות יחד עם משפחות אביתר".

 

 

בנימין נתניהו אביתר חאן אל אחמר רמדאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד