י"ז אייר התשפ"ד
25.05.2024
"מכה קלה בכנף"

בגלל הרפורמה: מנכ"ל ורביט השאיר את הכסף בבנק הקורס

מנכ"ל ורביט, תום ליבנה החליט להשאיר את הכסף בבנק האמריקאי הקורס גם כשהתחילו לצוץ הידיעות על ההסתבכות - בגלל הרפורמה המשפטית. מקורבים לחברה בתגובה: "זה מחיר ששווה לשלם עבור הסולידריות"

בגלל הרפורמה: מנכ"ל ורביט השאיר את הכסף בבנק הקורס
תום ליבנה צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

בנק SVB האמריקאי הידוע בשירות שנתן לאלפי חברות הייטק, ובכללם מאות חברות ישראליות - קרס בסוף השבוע.

על פי דיווח ב'גלובס', לחברת "ורביט" הישראלית יש בבנק שקרס יתרה בסך 100 מיליון דולר. כאשר המפולת החלה, העלו בכירים בחברה את האפשרות למשוך את הכסף ולהחזירו לחשבון בנק ישראלי אך המנכ"ל תום ליבנה סירב.

כזכור, ליבנה הודיע כי בעקבות קידום הרפורמה המשפטית בישראל, הוא קיבל החלטה להעתיק את פעילות החברה לחו״ל ולהפסיק לשלם מיסים בישראל. זאת כמחאה נגד הרפורמה. ליבנה טען כי אם עוד חברות יעבירו את כספיהם לחו"ל, המנהיגים בישראל ייקחו אותם ברצינות.

מקורבים לחברה אומרים כי "ליבנה סירב למשוך את הכסף כשהתחילה הנפילה וכשזה עוד היה אפשרי, מתוך אמון בבנק ומתוך סולידריות עם המצב שלו ועל רקע ההתנגדות למהפכה המשפטית בישראל".

יחד עם זאת, מקורבים לחברה טוענים כי הם לא מתרגשים מהקריסה והמנכ"ל ליבנה פעל כמו מנהיג. "מנהיג צריך שיהיה לו אומץ, נחישות וסבלנות. יש לנו שם 100 מיליון דולר אבל גייסנו 600 מיליון דולר. מבחינתנו, זו מכה קלה בכנף, כשהבנק כבר הבהיר שיש לו יכולת החזר של לפחות 87 אחוז. גם אם נפסיד 15 מיליון דולר, זה מחיר ששווה לשלם עבור הסולידריות".

המקורבים הוסיפו: "הממשל האמריקאי כבר אמר שיסייע לבנק. המנכ"ל ליבנה הוא אילון מאסק הישראלי, וכעת הוא החל בגישושים לקנות את הבנק במיליארדי דולרים יחד עם קבוצת משקיעים".

עוד טוענים המקורבים לחברה כי "הביביסטים סתם עושים רעש ומחפשים איפה לתקוף. לא הוצאנו שום כסף מהארץ לאחר הריאיון של ליבנה. הכסף מלכתחילה לא היה בארץ, והוא מפוזר בין בנקים שונים בחו"ל".

 

תום ליבנה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד