כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פשקווילים: "השומרים – כנופיית מוסרים"

מנצ'סטר סוערת • גורמים בקהילה המקומית יצאו במתקפה ובמודעות רחוב נגד ארגון 'השומרים', והאשימו כי "כנופיות הבריונים מזרע ישראל הטילו טרור נורא על כמה מתושבי העיר היראים על ידי איומים, מסירות והלשנות" • בארגון מגיבים: "לא מוכנים להתייחס לפשקווילים ולהאשמות חסרות השחר הללו"

'השומרים' באנגליה. צלם: נייעס מקורי
'השומרים' באנגליה. צלם: נייעס מקורי

הקהילה החרדית במנצ'סטר כמרקחה: מודעות ענקיות נתלו ברחבי השכונות החרדיות, ובהן הוכרזה מלחמה נגד ארגון 'השומרים' - ארגון השמירה החרדי הפועל במתכונת "משמר אזרחי" ומסייע למשטרה בלכידת פושעים וגנבים הפוגעים בקהילה החרדית.

כותבי מודעות תוקפים בחריפות את מתנדבי הארגון ואת המסייעים להם, ולא חוסכים בתוארי גנאי בכדי להשמיץ אותם ברבים. "ידוע הדבר ומפורסם שפה בעירנו מנצ'סטר השתוללו לאחרונה כנופיות הבריונים מזרע ישראל והטילו טרור נורא על כמה מתושבי העיר היראים על ידי איומים שונים, מסירות והלשנות, הזיקו לרכושם כגון ניפוץ חלונות ושאר השחתות. ויתרה על זאת הכאתם בפרהסיה והשלכתם מבתי כנסיות בביזיון נורא, ובעוונותינו הרבים כל מסע הטרור הנ"ל עבר בשתיקה מצד רבני העיר וראשי הקהל דפה, ואוי לנו מיום הדין אוי לנו מיום התוכחה.

"ולחרפתנו היותר גדולה הנהלת ק"ק 'יטב לב' דסאטמר הוסיפו חטא על פשע וקראו את אותם בריונים שייטלו חלק בהכנסת ספר תורה לביהמ"ד ייטב לב דמאנצסטר. צא טמא תאמרו להו! ויהי רצון שנזכה לראות במפלת כתות הרשע הנ"ל 'וכל הרשעה כולה כעשן תכלה כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ'".

על החתום: "שלומי אמוני ישראל דמאנצסטר".

יצוין כי ארגוני השמירה במתכונת 'השומרים', פועלים בכל הריכוזים החרדיים באירופה ובארצות הברית, וזוכים לגיבוי מלא של הרבנים ופוסקי ההלכה המקומיים.

מנחם היימן, מנכ"ל ארגון השומרים במנצ'סטר, מגיב ל'בחדרי חרדים': "אנחנו לא מוכנים להתייחס לפשקווילים ולהאשמות חסרות השחר הללו, אנו עושים את עבודתנו במסירות עם גיבוי מלא של פוסקי ההלכה ורבני העיר למען תושבי העיר".

עסקן מקומי ותיק מסביר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי "מדובר בקבוצה של פרובוקטורים שגורמים לחילול ה' ולנזק בלתי הפיך לקהילה החרדית", לדבריו, "מדובר בקבוצה שולית קטנה. ארגון השומרים הינו אחד הארגונים החשובים לקהילה - בזכותם אנחנו מצליחים לישון בלילה בשקט, או ללכת ברחובות בבטחה, גם הפושעים הגויים מפחדים מהם, אם היינו סומכים כאן רק על המשטרה המקומית, מצבנו היה רע ומר", הוא מסכם.
פשקווילים השומרים קהילה חרדים מנצ'סטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד