כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לא לוקחים סיכון

ניו יורק לתושבים הטסים לישראל: התחסנו נגד פוליו

משרד הבריאות בארה"ב הודיע כי יש תיאום עם ישראל על מנת להבטיח מענה מתואם לאחר שארבעה מקרים של וירוס הפוליו התגלו לאחרונה בצפת. מחלקת הבריאות קראה לתושבי ניו יורק "להתחסן באופן מלא" לפני שהם טסים לישראל או למדינות אחרות עם פוליו

ניו יורק לתושבים הטסים לישראל: התחסנו נגד פוליו
חיסוני פוליו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחלקת הבריאות של מדינת ניו יורק קראה לתושבים להתחסן נגד פוליו לפני הנסיעה לישראל, לאחר שמספר ילדים התגלו עם הנגיף לאחרונה בצפת. בהצהרת משרד הבריאות של ניו יורק, צוינו ארבעה מקרים שאובחנו בעיר צפת החודש, שנה לאחר התפרצות קטנה של המחלה במדינה. מחלקת הבריאות קראה לתושבי ניו יורק "להתחסן באופן מלא" לפני שהם טסים לישראל או למדינות אחרות עם פוליו.

פקידי בריאות בניו יורק היו בקשר עם עמיתיהם הישראלים "כדי להבטיח תגובה מתואמת", נאמר בהצהרה, והוסיפו כי על הנוסעים להיצמד להנחיות של המרכז האמריקאי לבקרת מחלות. מלבד ישראל, פורסמה קריאה לאמצעי זהירות נגד פוליו לפני נסיעה לבריטניה, אוקראינה, אפגניסטן, פקיסטן, אינדונזיה, ניגריה, חוף השנהב ועוד כמה מדינות במרכז אפריקה.

בחודשים האחרונים ישנה עדות להמשך הפרשה של הפוליו לביוב בישובים רבים בישראל, כשבישראל יש למעלה מ-150,000 ילדים לא מחוסנים נגד פוליו. משרד הבריאות מזכיר כי הדרך העיקרית להגן על הילדים מפני שיתוק היא באמצעות חיסון מומת כנגד פוליו. בנוסף, כדי למנוע המשך העברה של הנגיף, יש חשיבות לשמור על היגיינת ידיים.

משרד הבריאות פרסם כי פוליו הינו נגיף שגורם לשיתוק ילדים, שמוגר ממדינות רבות בעולם בזכות חיסונים יעילים ובטוחים המוכרים עשרות שנים. אף ילד במדינת ישראל בשנת 2023 לא צריך לסבול משיתוק ילדים. ילד מחוסן הוא ילד מוגן.

משרד הבריאות פוליו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד