כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
זה הלו"ז הצפוי

השר סמוטריץ' המריא הלילה לראשונה לארה"ב

לראשונה מאז נכנס לתפקידו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' המריא לביקור בארה"ב וינאם הערב בכנס הבונדס. כן ייפגש עם ראשי קהילות יהודיות 

השר סמוטריץ' המריא הלילה לראשונה לארה"ב
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר האוצר ויו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' המריא הלילה לביקור ראשון בוושינגטון שבארה"ב וינאם הערב (ראשון) בכנס הבונדס. משם ימשיך לסדרת פגישות עבודה כלכליות ולמפגשים עם ראשי הקהילות היהודיות. מדובר בטיסה ראשונה של סמוטריץ' כשר אוצר מחוץ לגבולות המדינה. 

שר האוצר סמוטריץ' אמר לפני המראתו: "אני יוצא לביקור בארה"ב, ארגון הבונדס מסמל יותר מכל את השותפות של יהדות העולם ומדינת ישראל. הבונדס גייס מעל 50 מיליארד דולר עבור מדינת ישראל מאז הקמתה. אפגש בעזרת השם עם מגוון משקיעים ושחקנים כלכליים בינ"ל המעוניינים להעמיק את ההשקעה במדינת ישראל".

לדבריו, "הקשר עם יהדות התפוצות הוא חשוב והמסר שאני יוצא איתו הוא שכמו בארץ כך גם בתפוצות, מותר שיהיו חילוקי דעות וויכוחים בינינו, אבל שום דבר לא יפרום את האחווה. אנחנו חזקים ביחד".

בנוסף אמר השר: "כלכלת ישראל חזקה ואני פועל כדי לפתוח את מדינת ישראל לכלכלות ולהשקעות נוספות. כלכלת ישראל מהווה שוק קטן ובר ניהול, ובתקופה סוערת זאת בעולם כלכלי של חוסר ודאות נוכל להיות אי של יציבות וביטחון כלכלי. אעשה כל שביכולתי בעזרת השם כדי לייצר את האקלים לכך שמדינת ישראל תמשיך לצמוח עם כלכלה חזקה ומשגשגת".

הוא התייחס גם אל קריסת בנק ההשקעות המפורסם בארה"ב ואמר: "אל מול הזעזוע בקריסת בנק ההשקעות האמריקאי SVP, משרד האוצר בראשותי פועל כבר מהערב כדי לגבש תמונת מצב ופתרונות. אנחנו עומדים לצידם של חברות ההיי טק הישראליות ונלווה אותם גם ברגעי משבר".

סמוטריץ' ספג מתקפה בשבוע שעבר מצד בכירים אמריקנים ובייחוד מצידו של דובר מחלקת המדינה נד פרייס שתקף אותו על אמירתו כי "צריך למחוק את חווארה" ובכירי ממשלו של ביידן צוטטו בתקשורת כמי שיחרימו את ביקורו של סמוטריץ' ולא ייפגשו עמו.

בצלאל סמוטריץ שר האוצר ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד