כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
החקיקה נמשכת

היכונו: מובילי המחאה הודיעו על החרפת המאבק

קידום חקיקת סעיפי הרפורמה המשפטית תימשך הבוקר בוועדת החוקה. במקביל מצהירים מובילי המחאה כי צפויים השבוע שני ימי שיבוש נוספים  

היכונו: מובילי המחאה הודיעו על החרפת המאבק
חומת שוטרים מול המפגינים צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מובילי המאבק ברפורמה המשפטית הכריזו כי חמישי הקרוב יהיה 'יום החרפת ההתנגדות'. כאשר יום קודם לכן - רביעי, בכוונתם לנסות לשבש את המראתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לברלין.

כזכור, ביום חמישי האחרון נאלץ נתניהו להגיע לנתב"ג לקראת נסיעתו לאיטליה באמצעות מסוק צבאי, כאשר במקביל רעייתו שרה הגיעה באמצעות מסוק משטרתי וזאת בשל חסימת הכבישים המובילים לשדה התעופה הבינלאומי של ישראל על ידי מתנגדי הרפורמה. סביר להניח שגם לברלין ייצא נתניהו בנתיב הזה אם הכבישים ייחסמו שוב.

ובינתיים, החקיקה נמשכת. הבוקר (ראשון) תדון ועדת החוקה בראשות ח"כ שמחה רוטמן בחלק הראשון של הרפורמה המשפטית, הפעם לקריאה שניה ושלישית. מדובר בחלק שעוסק בשליטת הקואליציה בוועדה למינוי שופטים, ובאיסור לדון בחוקי יסוד. גם 'חוק דרעי 2' יעלה גם הוא לדיון בוועדה המיוחדת שהוקמה לשם קידומו.

אם נראה שהקואליציה מוכנה לפשרה כדי להרגיע את הרוחות, מגיע שר התקשורת שלמה קרעי מ'הליכוד' ובפוסט ארוך בפייסבוק מצהיר: "חייבים להעביר את הרפורמה במלואה ולאלתר. אפשר לשנות קצת, להתפשר מעט, אבל בדברים העיקריים בשום פנים ואופן לא. אין פסקת התגברות מעל 61, אין המשך שליטה של השופטים או האליטות בוועדה לבחירת שופטים, אין פסילת חוקי יסוד בשום רוב בבית המשפט, מגבילים את זכות העמידה כפי שהיתה נהוגה שנים רבות רק למי שנפגע באופן אישי, מדיניות ציבורית סבירה נקבעת על ידי נבחרי הציבור, ועמדות היועמ"שים לא יקעקעו יותר את יסודות הדמוקרטיה". כך קרעי.

שיבושי תנועה שיבוש טיסות בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד