ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
היה קשור לדאעש

אזרח גרמני נעצר בגין תכנון פיגוע טרור

גבר בן 18 נעצר סמוך לגבול גרמניה-אוסטריה בחשד שתכנן פיגוע טרור בפרנקפורט. הרשויות טוענות כי האיש בדק גם בניית מטעני נפץ באינטרנט וערך בירורים לגבי השימוש במנגנוני פיצוץ מרוחקים

אזרח גרמני נעצר בגין תכנון פיגוע טרור
משטרת גרמניה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

שלטונות גרמניה הודיעו בסוף השבוע על מעצרו של אזרח גרמני בן 18, על כך שתכנן לבצע פיגוע טרור בהשראת איסלאמיסט מדאעש בפרנקפורט. הפרקליטות בפרנקפורט ומשרד המשטרה הפלילית הפדרלית בוויסבאדן מסרו כי החשוד - ממוצא מרוקאי וגדל בגרמניה - התכוון לנסוע לעיראק כדי להצטרף למדינה האסלאמית (דאעש).

לפי הצהרה משותפת של גורמי הביטחון השונים, האיש ממדינת הסן נחקר מאז אוגוסט 2022. המשטרה מאשימה את החשוד בתכנון פיגוע באמצעות נשק אוטומטי בפרנקפורט, מתוך כוונה לפגוע בכמה שיותר אנשים.

הרשויות טוענות כי האיש בדק גם בניית מטעני נפץ באינטרנט וערך בירורים לגבי השימוש במנגנוני פיצוץ מרוחקים. הוא גם השיג נשק קר, כמו חרב, אותו שמר במחסן של הוריו. באוגוסט 2022 בוצע חיפוש בביתו של החשוד, במהלכו נתפסו מחשבים בהם התגלה חומר מפליל.

החשוד החזיק תמונות של דגל המדינה האסלאמית ותמונות עם אידיאולוגיה לחימה והוצאות להורג, החוקרים אמרו שהם לא עצרו את החשוד באותו זמן מכיוון שלא היו ראיות קונקרטיות שהחשוד מתכנן פיגוע טרור איסלאמיסטי.

הרשויות מאמינות כי האיש דחה את תוכניותיו לבצע את הפיגוע בפרנקפורט, כי חשש להתגלות. הם גם מאמינים שהוא לא הצליח להשיג נשק חם בגלל מחסור בכספים. לאחר מכן, ההערכה היא שהאיש תכנן לצאת לעיראק ב-8 במרץ 2023 כדי להצטרף לדאעש בעיראק.

המשטרה נערכה מבעוד מועד ביום רביעי האחרון כשהאיש נסע במכונית לכיוון הגבול הגרמני-אוסטרי. יחידות מיוחדות של משטרת פרנקפורט עצרו אותו בכביש מהיר ליד פסאו.

דאעש גרמניה גרמניה משטרת גרמניה אוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד