כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
יגובש מענה

בעקבות קריסת הבנק: הוקם צוות מיוחד בישראל

בישראל מגיבים מהר לקריסת הבנק האמריקני. הוקם צוות ייעודי שיעקוב אחר המשבר ויגבש מענה לחברות ישראליות שהשקיעו בבנק ונסחפו גם הם למשבר

בעקבות קריסת הבנק: הוקם צוות מיוחד בישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

בעקבות קריסת הבנק SVB בארצות הברית והשפעתה האפשרית על חברות הייטק ישראליות, החליט שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על הקמת צוות ייעודי למעקב אחר הסוגיה.

הצוות, בראשות מנכ"ל משרד האוצר עו"ד שלומי הייזלר, יורכב מנציגי משרד האוצר, בנק ישראל, רשות ניירות ערך ורשות החדשנות.

הצוות יהיה בקשר עם תעשיית ההייטק המקומית, הקרנות והמוסדות הפיננסים בישראל ובארה"ב לצורך קבלת נתונים וניתוח ההשפעה האפשרית על המשק הישראלי וככל שידרש, לגיבוש מענה לחברות הישראליות.

השר סמוטריץ' אמר עם הקמת הצוות: "הבטחנו לפעול לכך שהכלכלה הישראלית תהיה אי של יציבות וודאות במים הכלכליים הסוערים בעולם, וכך בעזרת השם נעשה. מדינת ישראל תעמוד לימין תעשיית ההייטק המקומית ותסייע לה לצלוח את המשבר ולהמשיך את תנופת הפיתוח והעשיה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למשבר קריסת הבנק ואמר: "אני עוקב מקרוב אחר נפילת בנק ההשקעות האמריקאני SVB שמייצר משבר עמוק בעולם ההייטק. קיימתי מרומא שיחות עם בכירים בהייטק בישראל, ובשובי לארץ אדון עם שרי האוצר והכלכלה ונגיד בנק ישראל על היקף המשבר במידת הצורך, מתוך אחריות לחברות ועובדי ההי-טק בישראל, ננקוט צעדים שיסייעו לחברות ישראליות, שמרכז פעילותן בישראל לצלוח את המשבר התזרימי שנוצר להן עקב הטלטלה. כלכלת ישראל חזקה ויציבה, והדבר שוב בא לידי ביטוי גם במשבר זה".

משבר כלכלי ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד