ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
הפשרה מתרחקת

מתווה פשרת פרידמן-אלבשן: "היוזמה כשלה ויורדת מסדר היום"

הרפורמה המשפטית והניסיון להידברות: שבוע אחרי שפורסמה הפשרה אותה ניסה להוביל, האלוף במיל' גיורא איילנד שהיה אחד ממנסחי פשרת אלבשן-פרידמן טען: "הצעת הפשרה שלנו עם פרידמן ואלבשן - כשלה". לדבריו, "המטרה הייתה למנוע את השיתוק המוחלט בשיחות בין הצדדים"

מתווה פשרת פרידמן-אלבשן: "היוזמה כשלה ויורדת מסדר היום"
שמחה רוטמן ויריב לוין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האלוף במיל' גיורא איילנד, שהיה אחד ממנסחי מתווה הפשרה לרפורמה המשפטית טען הבוקר בריאיון בגלי צה"ל: "מבחינתי היוזמה שלנו כשלה ויורדת מסדר היום. המטרה הייתה למנוע את השיתוק המוחלט בשיחות בין הצדדים".

לדברי איילנד: "חשבנו בתמימותנו שאם נציג מתווה דומה למקורי שהוא יותר רך - הוא ייתן תירוץ ללוין ולרוטמן לעצור את החקיקה". יצוין כי, עמדת שאר מנסחי המתווה לא ברורה.

כזכור, פרופ' יובל אלבשן, שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן, מוביל מחאת ההיי-טק גיורא ירון ואיש הביטחון גיורא איילנד, ניסחו מתווה פשרה שבסביבת שר המשפטים יריב לוין כינו כ"פריצת דרך".

איילנד טען אחרי פרסום המתווה: "היוזמה הזאת היא בקשה של שמחה רוטמן ודניאל פרידמן, לבוא ולהציע שינויים על הרפורמה כאשר המסגרת אותה מסגרת. היא לא הולכת לנושאים נוספים, אלא נשארת בנושאים העיקריים".

מנגד, הפרופ' אלבשן שהיה אף הוא ממחברי המתווה, טען בפוסט בפייסבוק כי רוטמן לא היה מעורב בגיבוש המתווה. "הלוואי שזה היה נכון". כתב, "גיורא ירון עמל קשות כדי להביא אותו לפגוש אותנו, כמו שפעלנו כדי להביא גורמים פוליטיים וציבוריים אחרים לשמוע ולהשמיע במסגרת בחינת המתווה".

בשבוע שעבר אף נפגשו, שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן עם מובילי הפשרה. בכאן חדשות דווח כי, לדברי מעורבים: רבים מהרעיונות שהוצעו נראים מקובלים על לוין ורוטמן, אך השניים ביקשו להתפנות לחשיבה והודיעו שיעדכנו בהמשך.

אחר כך נפגשו מובילי הפשרה עם ראשי המחאה. לפי גורמים המעורים בנושא הפגישה לא התנהלה ברוח טובה. נציגי המפגינים האשימו את מנסחי פשרת פרידמן-אלבשן שהם מוטים לטובת מובילי הרפורמה.

הרפורמה המשפטית יריב לוין שמחה רוטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד