י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מעצבים באוכל • בית החלומות, הסוכריות והשוקולדים

קירות עשויים מוופלים, אריחים מקוביות שוקולד ורצפה משטיחים חמוצים וצבעוניים • בילדות חלמנו על בית ממתקים, הבנוי מעוגיות, סוכריות ושוקולדים • במציאות ישנם לא מעט בתי עיצוב ומותגים, המציעים קולקציות חדשות לבית בהשראה שכזו

מעצבים באוכל • בית החלומות, הסוכריות והשוקולדים
uiyui

אוכל הוא אחד מנפלאות חיינו על כל סוגיו השונים, הוא מספק לנו את האנרגיה הדרושה בכדי שגופנו יתפקד בצורה המיטבית ביותר ועוזר בשמירה על בריאותינו. פירות, ירקות, קטניות ועוד שלל מיני מזונות הם חלק ניכר בחיינו, וכעת הופכים גם להיות פריט עיצובי בחלל ביתנו.

מהם הפריטים שמוצעים? ואיך ניתן לשלב אותם בחללים השונים של הבית - מבלי להפוך את עיצובו לקרקסי?

כבר לא רק במקרר - גם על קירות המטבח
אחד מהחללים הפופולאריים ביותר בבית הינו המטבח, בו אנו נוהגים לבקר בתדירות גבוהה בכדי להכין אוכל, לשוחח עם בני המשפחה או לקחת כוס שתייה קרה. בשנים האחרונות זה מתהדר באינספור פריטים המעצימים את החוויה הקולינרית שבו ומושתתים על אלמנטים ודוגמאות מתחום המזון.

לדבריו של שלום ג'נהשווילי, סמנכ"ל השיווק של רשת 'קרמיק דיפו': "אחת הדרכים לשדרג את המטבח בקלות הינה באמצעות שינויים קטנים בקירות המשמשים כתפאורה למטבח, בידם להפוך כל מטבח לכזה נעים ונינוח. כך, ניתן לשלב אריחים דקורטיביים לאורך השיש עם דוגמאות של פירות, עוגות, גלידות ועוד שיקשטו את קירות המטבח ויוסיפו לו נופך חדש".

אדריכלית הפנים איריס שמיר מוסיפה כי: "דרך להעשיר את הויזואליות של המטבח הינה באמצעות אקססוריז שונים אשר ישנו את האווירה. החל ממוצרי חשמל כמו מקררים עם חיפויי בדוגמאות של אוכל, מפות מעוצבות עם בהדפסים של דובדבנים, תותים ותפוחים, מדפים עליהן מונחות קופסאות פח צבעוניות בעיטורי פירות וירקות המוסיפות צבע ומשמשות כמקומות אחסון ועוד מגוון רחב של פריטים שיקפיצו את אווירת המטבח ויעניקו זריקת צבע לחלל".




( קרמיק דיפו )

אוכלים בסלון
אומנם הנטייה לחשוב כי אלמנטים ומוטיבים מתחום המזון ישתלבו היטב רק בחלל המטבח, אך לא כך הדבר. הסלון הוא חלל אירוח מרכזי, בו חשוב לשמור על אווירה מלאה בשמחה ועיצוב המזמין את כולנו לשבת ובכוחם של אלו לעשות זאת.

"פירות וירקות, מעבר להיותם מיני מזונות טעימים להפליא, יש גם בכוחם לשדרג פלאים את עיצוב הבית", מציינת שמיר. "קערות עם פירות קיציים יוסיפו עניין וצבע לחלל, ויעודדו לאכול בריא יותר. כלי הגשה מקרמיקה בצורות של אבטיחים, מלונים ועוד או כאלו המעוטרים בעבודת יד בצבעוניות של פירות הקיץ, יכולים להוות פריט דקורטיבי בחלל, זאת לצד הפונקציונאליות שלהם ועוד", היא מוסיפה.

ולא רק באמצעות אקססוריז שונים ניתן להכניס מתיקות לסלון, אלא גם בשימוש בחיפויים שונים כדוגמת טפטים. "טכנולוגיות חדשניות שנכנסו לעולם זה, מאפשרות לשלב הדפסה תלת-מימד, מה שאפשר למעצבים שונים לצאת מהקופסא ולתור אחרי רעיונות מקוריים לפרינטים חדשים", מסבירה שרית קרייתי גולדשטיין, מ'גולדשטיין גלרי טפט'.

כך, מוצעות קולקציות המכילות מוטיבים מתחום האוכל, כמו דוגמאות של פירות וירקות בסגנון פופ-ארט או כאלה ריאליסטיות, שימוש בביטוים ומילים מהעולם הקולינרי ועוד שיעצימו את האווירה והשהות בסלון ויעניקו קריצה הומריסטית בחלל.



( גולדשטיין גלרי )
עיצוב הבית טקסטיל אריחים קרמיקה אדריכלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד