כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לאחר שנות ייסורים

תלמיד חכם עצום: הגה"ח רבי יהושע וינשטוק זצ"ל

הגאון החסיד רבי מנחם יוסף יהושע וינשטוק זצ"ל מירושלים מחשובי פארי חסידות לעלוב הלך לעולמו בגיל 69 לאחר שנים של ייסורים קשים. הלוויתו תתקיים בצהריים בירושלים

תלמיד חכם עצום: הגה"ח רבי יהושע וינשטוק זצ"ל
הגה"ח רבי מנחם יוסף יהושע וינשטוק זצ"ל צילום: יהודה פרקוביץ

ברוך דיין האמת: מירושלים הגיעה הבוקר הבשורה המעציבה על הסתלקותו של הגה"ח רבי מנחם יוסף יהושע וינשטוק זצ"ל מחשובי חסידי לעלוב, שנודע כתלמיד חכם עצום וסבל ייסורים קשים ומרים - הלך לעולמו בגיל 69. 

המנוח זצ"ל נולד בירושלים בה' אב תשי"ג לאביו הרב החסיד רבי יצחק שמואל וינשטוק זצ"ל, שהיה בנו של הגאון המקובל רבי משה יאיר וינשטוק זצ"ל, תלמידו המובהק של בעל הסולם זיע"א. 

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו, בתו של המו"צ הירושלמי הגאון רבי מנדל כהן זצ"ל רב בתי ויטנברג. 

רבי יהושע נודע כתלמיד חכם עצום, שימש אחד מעורכי הטור המפורסם של שירת דבורה. לפני 17 שנה עבר אירוע מוחי ומאז היה רתוק לכיסא גלגלים ואיבד את יכולת הדיבור בבחינת שברי לוחות מונחים בארון.

היה מחשובי חסידי לעלוב והאדמו"רים לדורותיהם העריכו אותו מאוד והשמיעו עליו דברי שבח מופלגים. היה שוקד על תלמודו למרות ייסוריו בבתי המדרש של חסידות לעלוב בירושלים.

כל ימיו יגע ועמל בתורה לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא והתורה הייתה משוש חייו, האיר את עיני לומדי התורה וההלכה, עשה אזנים לתורה בהאדירו את ספרי הראשונים וגדולי הפוסקים לערוך אותם כשולחן ערוך ומוכן, ובמיוחד צלל בהלכות שבת החמורות לזכות את הרבים להעמיד חומת השבת בכל בית יהודי להנגישם לפני הציבור שווה לכל נפש, היה ירא את ה' ובמצותיו חפץ מאד, חסיד המתחסד עם קונו, צהלתו על פניו, והיה דבוק בצדיקי בית לעלוב.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים ועשרות צאצאים הממשיכים בדרך התורה והחסידות. 

לפני למעלה משנה נפטרה בפתאומיות בליל שבת קודש אחותו, האישה החשובה הרבנית, מרת יודית חיה חנה אשלג ע"ה, אשת חבר ליבלחט"א האדמו"ר מאשלג, והיא בת 72 בפטירתה. 

מסע הלוויה היום (ראשון) בשעה 12:00 בצהריים מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

חסידות לעלוב אשלג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד