י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פלאי טלאים • כך תשלבו את הטרנד החדש בעיצוב הבית

משי על סטן, פסים המתחברים לנקודות, עץ אגוז המתמזג עם מהגוני • הטלאים שהיו מזוהים בעבר עם מצוקה ועוני ונועדו לכסות חורים בבגדים, חוזרים בשנית כפריט עיצובי לבית • חיפויים לקירות, אקססוריז, מערכות ישיבה ועוד, מעוצבים טלאי אחר טלאי ומכניסים לחלל הבית צבעוניות עשירה לצד דוגמאות שונות, אשר יוצרים ביחד מוקד ועניין בחלל

חרש
חרש

אקלקטיות, זה שם המשחק כשמדובר בעיצוב בטלאים, מאחר והרעיון שעומד מאחורי עיצוב זה הינו הוספה של שכבות וחיבורים אחת לשנייה, כפי שהיה נהוג להשתמש בטלאים בעבר. אך, להבדיל מהעבר בו היינו צריכים ללכת אל החנות ולקנות לפחות שניים או שלושה דגמים שונים ולשבת ולחברם ביחד בשביל ליצור את מראה הטלאים. כיום, מעצבים רבים מציעים מלכתחילה קולקציות של פריטים המעוצבים כטלאי על טלאי, המשלבות בין עיטורים ודוגמאות שונות, צבעוניות ססגוניות ושלל חומרים מגוונים.

כך למשל, ניתן לראות חיפויים לקירות המשלבים בין מראה הפרחים הוינטאג'-רומנטי לסמלים אתניים ועוד, מסבירה שרית קרייתי גולדשטיין מ'גולדשטיין גלרי טפט'. כאמור, קונספט הטלאים חוזר בסערה אל עולמנו ומביא עמו לא מעט תהיות על האופן בו ניתן לחבר בין אלמנטים וצבעוניות שונה לכדי מקשה אחת שכלל חלקיה מתחברים בהרמוניה זה עם זה.

"אומנם, לצבעים יש כוח להשפיע על מצב רוחנו בכלל והאווירה בבית בפרט", מציינת אדריכלית הפנים איריס שמיר, "אך למרות הרצון לחבר אינספור צבעים אהובים עלינו, חשוב לשמור על מינון ואיזון נכון של אלו, אחרת עיצוב הבית יהפוך לכזה צבעוני יתר על המידה ובמקום ליצור אפקט של אנרגיה חיובית המקרינה על הבית, זה יהווה מוקד לכאב ראש אחד גדול".



איך יוצרים מראה מטולא מבלי להעמיס על העין? אילו קולקציות חדשות מוצעות? וכיצד נשלב את הטלאים בעיצוב הבית?
אם חשבתם שאת מראה הטלאים ניתן למצוא רק בפריטי אופנה ולבוש, אזי לא כך הדבר ולצד פריטי אופנה מטולאים, ניתן לראות כי קיימים לא מעט אקססוריז ופריטים לבית שעיצובם מושתת על טלאים, ולא מדובר רק על רהיטים כי אם גם על אריחים וחיפויים.

לדבריו של שלום ג'נהשווילי, סמנכ"ל השיווק של רשת 'קרמיק דיפו', "אחד העקרונות החשובים שעומדים בפני הכנסת הטלאים הביתה הינו לא ליצור עומס ויזואלי, מאחר ולאלו ישנה נוכחות בולטות בחלל ולכן עדיף לשלב למשל אריחים המעוצבים כטלאים עם קונספט עיצובי של קווים נקיים ומינימליסטים, כאשר חדר הרחצה הוא מקום נפלא לעשות זאת מאחר ובדרך כלל מתאפיין בעיצוב שכזה".

גם הילית פרויד, מנהלת רשת חנויות 'חרש' מסכימה עמו, "חדר הרחצה, מהווה את נווה המדבר של הבית, הוא משמש כמקום מרגוע בסוף יום עמוס ולכן בחירת הצבעים בו חשובה בכדי ליצור אווירה מתאימה. ישנם כאלו הנרתעים מהרב גוניות הניבטת משילובם של אריחי טלאים שונים, אך אם עושים זאת במידה ושומרים על איזון, במבט שני מבינים כי אלו שוברים את המראה הבנאלי של חדר הרחצה ומכניסים אור וניצוץ של צבע לחלל".

ולא רק בחדר הרחצה ניתן לשלב את מראה הטלאים, אלא בכל חללי הבית השונים וביניהם גם חדר האירוח המרכזי-הסלון, זאת באמצעות שילובם של שטיחים העשויים מחיבור של חומרים שונים, כדוגמת צמר עם בדים ארוגים, היוצרים משחקי גובה בחלל, לצד טקסטורות שונות למגע, מערכות ישיבה המשלבות בחלקן האחד עור ובחלקן האחר בד בצבעים שונים, כריות נוי ואקססוריז העשויים מבדים חלקים או אחרים מעוטרים בדוגמאות המזכירים את עבודות היד הקדומות בתיפוריהם. כאשר, לדברי שמיר: "צריך להבחין בין אנשים אשר אוהבים את המראה הנועז לאלו המעדיפים לשמור על עיצוב סולידי יותר של הבית. הנועזים, יכולים לשלב בין מספר סגנונות וצבעים של שכבות וטלאים אשר יוסיפו צבע לחלל, ואלו אשר מעוניינים לשמור על קונספט יותר נקי ישלבו את קונספט הטלאים באמצעות חיבורם של שניים או שלושה מרכיבים, בחומרים ודוגמאות המשלימים האחד את השני, כך שיצרו פחות ניגודיות ויהיו בעלות מראה יותר עדין ורך".




(קרמיק דיפו)
קרמיקה אריחים עיצוב בית אדריכלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד