ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
החקיקה נמשכת

רוטמן: "מאוד לא הסכמתי עם דברי הנשיא אבל אני קשוב לו"

בוועדת חוקה נמשכת חקיקת הרפורמה המשפטית - חברי הוועדה דנים בהכנה לקריאה שניה ושלישית של ההצעות לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ומניעת הביקורת השיפוטית על חוקי יסוד. יו"ר הוועדה רוטמן: "אני והשר לוין מושיטים ידנו לפשרה"

רוטמן: "מאוד לא הסכמתי עם דברי הנשיא אבל אני קשוב לו"
רוטמן והיועצים המשפטיים בוועדה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת חוקה דנה הבוקר (ראשון) בהמשך חקיקת הרפורמה המשפטית, זאת למרות הקריאה של הנשיא הרצוג לקואליציה לעצור את החקיקה. הוועדה דנה בהכנה לקריאה שנייה ושלישית של ההצעות לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ומניעת הביקורת השיפוטית על חוקי יסוד.

יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) התייחס בפתח הדיון להמשך הליך החקיקה ואמר: "אנחנו יושבים פה למעלה מחודשיים להכנת הצעות החוק. גם לפי הסקרים, רוב מוחלט של העם מבין שיש צורך ברפורמה במערכת המשפט. רבים גם אומרים חד משמעית שחשוב וטוב שהרפורמה תושג בהסכמה רחבה ואני ביניהם, ולמרות זאת, בחודשיים הללו וגם בכל הפגישות הארוכות מחוץ לשעות העבודה בוועדה, אנחנו עומדים מול אנשים שלא מוכנים לדבר וזה מאוד קשה".

רוטמן הוסיף: "על כל שעה שישבתי בוועדה ישבתי שעתיים לפחות עם אנשים המוכנים לפשרות- אנשיי הייטק, כלכלה, אקדמיה ואני אומר שאשמח לשבת מול כל מי שיביאו והתשובה שלהם היא שאין. יד מושטת שוב ושוב לא פוגשת יד אחות וזו טרגדיה קשה. בשבוע האחרון לא הייתה חקיקה, היה פורים, והיה שבוע שלם ללא דיונים בוועדה ובמליאה, אני והשר לוין מושיטים ידנו, והיינו רוצים זאת אבל לצערנו זה לא קורה".

עוד אמר רוטמן: "בשם כל חברי הקואליציה אני אומר שהיד שלנו עדיין מושטת. מה שעולה עכשיו לקריאות 3-2 הן הצעות חוק שעוסקות בדברים היחסית טריוויאליים כמו שבית משפט לא יוכל לפסול חוקי יסוד, שזו עמדת הכנסת לאורך השנים, שתיפסק המציאות של חבר מביא חבר ווטו לשופטים, שמי שהיום באופוזיציה דיבר על המציאות הזו שוב ושוב. העובדה שלכל אורך התקופה לא הוצגה הצעה אופרטיבית אחת מאוד מתסכלת אבל נמשיך לפעול לטובת כל אזרחי ישראל, גם אחרי מבול ההשמצות והשקרים, נמשיך להושיט יד". 

רוטמן התייחס לדברי הנשיא הרצוג בנאומו ביום חמישי שבשבוע שעבר ואמר: "מאוד לא הסכמתי עם דברי הנשיא אבל אני קשוב לו וגם אגיע היום לנשיא. אנחנו לא סוגרים את הדלת לא משנה כמה פועלים ומדברים כנגדנו- במו"מ אפשר להגיע לפתרון מוסכם אם אנשים יחליטו שהם לטובת המדינה ולא רוצים לשרוף אותה".

שמחה רוטמן ועדת חוקה הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד