ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
להחליף את העם?

המפכ"ל לשעבר על בן גביר: "העם לא מבין, הוא לא מתאים"

התבטאות מנותקת: המפכ"ל לשעבר התייחס לסערת החלפת מפקד מחוז תל אביב וטען: "המשטרה צריכה להיות חפה מכל אג'נדה פוליטית". הוא תקף את השר בן גביר ואמר כי, "שמו בנאדם לא מתאים". כשנשאל על העובדה שבן גביר נבחר בבחירות השיב: "העם לא מבין"

המפכ"ל לשעבר על בן גביר: "העם לא מבין, הוא לא מתאים"
אסף חפץ צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

המפכ"ל לשעבר אסף חפץ התייחס הבוקר (ראשון) לסערת ניסיון החלפת מפקד מחוז ת"א ואמר: "המשטרה צריכה להיות חפה מכל אג'נדה פוליטית. הסכנה שיטו אותה והציבור יחשוב שהיא מייצגת צד כזה או אחר זו הסכנה הכי גדולה שיכולה להיות לארגון כזה". את הדברים אמר בריאיון לרדיו 'גלי ישראל'.

המפכ"ל לשעבר הוסיף: "המשטרה כפופה לחוק, יש לפעמים ניגודים ומי שיפרש את החוק זה היועצת המשפטית והבג"ץ. אם בג"ץ יפסול את החלטת הממשלה, המשטרה כפופה להחלטת הבג"ץ".

חפץ תקף את השר המכהן ואמר: "השר בן גביר לא ראוי, שמו בנאדם לא מתאים". כשאומת עם העובדה שהעם בחר בו אמר: "לא יודע מי זה העם, העם לא מבין".

חפץ התייחס לתמונות בהם נראה מפקד מחוז ת"א עמי אשד מסתובב אמש בין המפגינים כשהם מריעים לו ואמר: "לא כל כך נוח לי עם התמונות האלה אבל לא נורא לאור מה שקרה".

על אמירתו שאי אפשר להשוות התנהלות של המשטרה בהפגנה מסוימת להפגנה אחרת טען: "כל הפגנה מורכבת מאנשים אחרים והמפקד בשטח צריך להיות מספיק מאומן ומקצועי לבחור את האמצעים כדי לפנות אותם. השר לא מבין שלא ניתן לתת הוראה גורפת".

אסף חפץ משטרת ישראל עמיחי אשד איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד