כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
במותם התקדש שמו של הקב"ה בכל העולם

נרצחו על קדושת ה' יתברך: האותיות שנחרטו על מצבות האחים פאלי

30 יום לעקידתם: 'בחדרי חרדים' מפרסם בפרסום ראשון את המצבות הקטנות של האחים הקדושים אשר מנחם ויעקב ישראל לבית משפחת פאלי הי"ד והנוסח השווה שנחרט על גבי המצבות בהר המנוחות בירושלים "ובמותם התקדש שמו של הקב"ה בכל העולם כולו, ארץ אל תכסי דמם" 

נרצחו על קדושת ה' יתברך: האותיות שנחרטו על מצבות האחים פאלי
המצבות של האחים פאלי הי"ד צילום: בנצי ליזרוביץ

היום חל יום השלושים לעקידתם של האחים הקדושים אשר מנחם ויעקב ישראל פאלי הי"ד שנרצחו בפיגוע הדריסה בערב שבת קבלת התורה בשכונת רמות בירושלים. 

מחר (שני) יעלו בני המשפחה למעמד הקמת המצבה בהר המנוחות ככל הנראה לראשונה יחד עם האבא ר' אברהם נח בן יהודית שמצבו משתפר, על המצבות הקטנות נחרטו דברים דומים לשני ילדי החמד שלא טעמו טעם חטא, מלבד יום הפטירה. 

על המצבה הראשונה נכתב: "פ"נ הילד הקדוש זך וטהור, אהבת תורה יקדה בו יעקב ישראל פאלי הי"ד בן הר"ר אברהם נח יבלחט"א שנרצח על קדושת ה' יתברך בערב שבת קבלת התורה בהיותו בן חמש שנים יחד עם אחיו נטמן סמוך לכניסת השבת י"ט בשבט תשפ"ג ובמותם התקדש שמו של הקב"ה בכל העולם כולו, ארץ אל תכסי דמם". 

על המצבה השניה נכתב: "פ"נ הילד הקדוש זך וטהור, אהבת תורה יקדה בו אשר מנחם פאלי הי"ד בן הר"ר אברהם נח יבלחט"א שנרצח על קדושת ה' יתברך בהיותו בן שבע שנים יחד עם אחיו ועלתה נשמתו השמימה עם כניסת שבת קודש פרשת קבלת התורה כ' בשבט תשפ"ג ובמותם התקדש שמו של הקב"ה בכל העולם כולו, ארץ אל תכסי דמם". 

את המצבות בנתה חברת מצבות קולמוס בע"מ בהנהלת הרב מנחם בירנשטוק ובנו שמחה בונים, המפורסמים כמי שבונים את מצבות הקברים של גדולי ישראל בין היתר בנו גם את מצבת ציונו של מרן הרב שך זצ"ל, מרן הרב אלישיב זצ"ל מרן הגרמ"ש שפירא זצ"ל, ומצבת נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן זצ"ל.

המצבות של האחים פאלי הי"ד. צילום: בנצי ליזרוביץ

 

 

אשר מנחם פאלי יעקב ישראל פאלי פיגוע הדריסה בשכונת רמות הקמת מצבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד