ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
הטלטלה נמשכת

בן גביר ליועמ"שית: "לא סומך כי תייצגי אותי נאמנה"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה אל היועמ"שית והודיע לה כי הוא מתנגד לכך שתייצג אותו בעתירות העומדות על הפרק. בן גביר: "אינני סומך כי תייצגי אותי נאמנה בעתירות השונות"

בן גביר ליועמ"שית: "לא סומך כי תייצגי אותי נאמנה"
איתמר בן גביר צילום: ren Ben Hakoon/Flash90

העימות בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב - מיארה עולה שלב, ברקע ההתנגדויות להדחת מפקד מחוז תל אביב וההתנגדות ליוזמות חוק של מפלגתו דורש השר בן גביר כי היועמ"שית תחדל מלייצג את עמדתו בפני בג"צ.

בן גביר שיגר היום (ראשון) מכתב ליועצת המשפטית לממשלה, בה התייחס להחלטות שקיבלה בימים האחרונים הנוגעים אליו, כך הדחת מפקד מחוז תל אביב, שלטענת השר "מדובר בהחלטה של הח"מ הנובעת מהמלצת מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי. חרף העובדה שביקשת להפעיל לחץ על המפכ"ל, וחמור מכך, שלחת את מכתבך בעניין ניצב אשד מבלי לשוחח עימי ולשמוע את עמדתי כפי שהיית חייבת לעשות, גם אתמול עמד המפכ"ל על כך שמדובר בהמלצה שלו".

"לצערי", מאשים בן גביר, "זו איננה הפעם הראשונה שבה את מקבלת החלטות בדברים הקשורים אלי ולמשרדי מבלי לשוחח עימי. כך עשית בפקודת המשטרה (פרסמת את התנגדותך להצעת החוק, מבלי לשוחח עימנו קודם), כך גם פעלת בחוקים אחרים של "עוצמה יהודית", ובנושאים הקשורים בקבלת החלטות במשרד לביטחון לאומי".

משכן דורש השר בן גביר כי היא לא תייצג את עמדתו בפני בתי המשפט, "בנסיבות אלה אינני סומך כי תייצגי אותי נאמנה בעתירות השונות, ובנסיבות שנוצרו יהיה זה מן הדין, היושר והצדק שאני אייצג את עצמי בייצוג עצמי או פרטי, ולא אצטרך לקבל ייצוג של יועמ"שית שעמדותיה מנוגדות לעמדותיי, באופן קטגורי, תמיד, ותמיד מבלי לדבר איתי".

איתמר בן גביר גלי בהרב מיארה בית המשפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד