כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הקרב על המפלגה

מייק פנס נגד טראמפ: "הפזיזות שלו סיכנה את משפחתי"

סגן הנשיא לשעבר תוקף את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ על חלקו במהומות הקפיטול לאחר ההפסד בבחירות לנשיאות ארצות הברית: "לא הייתה לי זכות לבטל את הבחירות, והמילים הפזיזות שלו סיכנו את המשפחה שלי ואת כולם בקפיטול באותו יום, ואני יודע שההיסטוריה תשפוט את טראמפ"

מייק פנס נגד טראמפ: "הפזיזות שלו סיכנה את משפחתי"
טראמפ ופנס בימים כתיקונם צילום: מתוך הטוויטר של פנס

מייק פנס תקף את נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, ואמר כי ההיסטוריה תטיל עליו את האחריות למתקפה ב-6 בינואר 2021 על הקפיטול של ארה"ב. פנס, שהיה אז סגן הנשיא, היה בקפיטול כשאלפי תומכי טראמפ פרצו לבניין בניסיון למנוע מהקונגרס לאשר את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020, שטראמפ הפסיד לג'ו ביידן.

כיוון שלסגן הנשיא יש את התפקיד החוקתי של נשיא הסנאט, פנס ניהל את מה שהייתה תמיד המשימה הטקסית של אישור הקולות של הבחירות. לאורך ההשתוללות של המפגינים טראמפ פרסם מספר ציוצים, אחד מהם קרא לרפובליקנים "להילחם" ואחרים העלו טענות שווא על הונאת בוחרים. הוא גם מתח ביקורת על פנס על אישור התוצאות.

"הנשיא טראמפ טעה", אמר פנס לעיתונאים באירוע בוושינגטון הבירה. "לא הייתה לי זכות לבטל את הבחירות, והמילים הפזיזות שלו סיכנו את המשפחה שלי ואת כולם בקפיטול באותו יום, ואני יודע שההיסטוריה תשפוט את טראמפ ותטיל עליו אחריות", הוסיף.

פנס, השוקל להתמודד על תפקיד יו"ר המפלגה הרפובליקנית לבחירות לנשיאות ב-2024, נלקח למקום מבטחים על ידי השירות החשאי במהלך המתקפה. הוא מיעט להתייחס ל-6 בינואר בחודשים שלאחר מכן, אך מאז הגביר את הביקורת שלו על המתפרעים ועל התנהגותו של טראמפ באותו יום. בספר זיכרונות שפורסם בנובמבר הוא האשים את טראמפ בכך שהוא סיכן את משפחתו.

"מה שקרה באותו יום היה בושה", אמר פנס. "וזה לעג להגינות להציג את זה בכל דרך אחרת. כל עוד אני חי, לעולם, לעולם לא אפחית מהפציעות שנגרמו, מהחיים שאבדו או מהגבורה של אנשי אכיפת החוק באותו יום טרגי".

דונלד טראמפ מייק פנס מהומות הקפיטול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד