כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פרשת בית שמש: בית המשפט אסר שימוש במבנה

בית המשפט אסר להשתמש במבנה המריבה עד לדיון בנושא • העירייה: "למאות בנות אין היכן ללמוד"

צלם: יעקב לדרמן
צלם: יעקב לדרמן

בית משפט השלום בירושלים, בראשות השופט ארנברג, דן היום (ג) בעניין בקשה דחופה למתן סעדים זמניים במעמד צד אחד, שהוגשה לפני זמן קצר על ידי פרקליטות מחוז ירושלים- אזרחי, באמצעות עו"ד אחוה ברמן.

ביהמ"ש זימן את הצדדים לדיון ביום חמישי הקרוב בשעה 10:00, וקבע כי עד ההכרעה לאחר הדיון, אסור לעמותת מרכז החינוך העצמאי לתלמוד תורה ובתי ספר לבצע שימוש בכל חלק ממבנה בית הספר שפות ותרבויות בבית שמש ללא קבלת אישור בכתב ממשרד החינוך.

בבקשת המדינה נכתב כי בערב פתיחת שנת הלימודים תשע"ה, בשלהי חודש אוגוסט האחרון, הודיע ראש העיר בית שמש ועיריית בית שמש למשרד החינוך על כוונתם להכניס למבנה בית הספר הממלכתי "שפות ותרבויות" בבית שמש בית ספר חרדי לבנות, "משכנות דעת", שבבעלות עמותת מרכז החינוך העצמאי לתלמוד תורה ובתי ספר. חרף התנגדותו המוצהרת של משרד החינוך, וחרף מגעים נמרצים בין המשרד לראש העיר ולעירייה בניסיון למנוע את המהלך, ביום פתיחת שנת הלימודים אתמול התברר למשרד החינוך כי ראש העיר והעירייה עשו דין לעצמם, ובלילה שבין ה-31.8.14 ליום 1.9.14 יצרו חציצה מבנית במבנה בית הספר שפות ותרבויות, ולמחרת היום נכנסו תלמידות בית הספר משכנות דעת שבבעלות העמותה ללמוד במבנה.

המדינה טוענת כי החלטה זו של ראש העיר והעירייה התקבלה בניגוד מוחלט לדין ולנהלים המסדירים הקצאת מבני ציבור ובניגוד לעמדת משרד החינוך; במחטף; מבלי שפורסמה לציבור ובכלל זה למי שעלול להיפגע מהחלטה זו; מבלי שניתנה לציבור ההזדמנות לטעון בעניין; מבלי שנבחנו חלופות מידתיות להחלטה; ומבלי שנבחנו כראוי (או בכלל) כלל ההשלכות שעשויות להיות לה.

עוד טוענת המדינה כי התנהלותם של ראש העיר והעירייה נגועה בחוסר ניקיון כפיים וחוסר תום לב חמורים. לא זו בלבד שפעלו במהלך כוחני בניגוד לדין ולנהלים, אלא שעשו כן ברגע האחרון ממש, במטרה ליצור עובדות מוגמרות בשטח ולקנות אחיזה פיזית לבית הספר משכנות דעת במתחם בית הספר שפות ותרבויות לשנת הלימודים תשע"ה, בניגוד לעמדת משרד החינוך.

עיריית בית שמש הגיבה כי, "מתוקף תפקידה של העירייה לפתיחה תקינה של שנת הלימודים ולאפשר לכל ילדי העיר מכל המגזרים למקום לימודים ראוי, ראתה העירייה לנכון, לנצל כיתות ריקות במתחם ביה"ס לשפות ותרבויות ולאכלס בהן תלמידות בית הספר משכנות דעת המתגוררות באותה שכונה ואין להם היכן ללמוד, ואפילו מקום להציב מנ"דים כמו לאחיותיהן הגדולות, כבר לא נשאר להן.

"מדובר בצמצום עוול חמור של אבסורד כפול, כאשר מבנה ביה"ס מיועד לכ-500 תלמידים ובפועל רוב המבנה עומד ריק ולומדים בו רק 144 תלמידים. בנוסף, רובם ככולם של התלמידים מגיעים בהסעות מבית שמש הותיקה, כאשר בשכונה בה נמצא המבנה קיים חוסר של מאות כיתות לימוד, ואילו בשכונות בית שמש הוותיקה אשר בהן מתגוררים תלמידי בית הספר, קיימת מגמה הפוכה של עשרות רבות של כיתות העומדות ריקות.

"העירייה זימנה מספר פעמים את מנהלת ביה"ס לדיון בנושא, אך זו ביכרה להיעדר כך שלא נותרה הברירה בידי העירייה, אלא למלאות את חובתה ותפקידה כלפי ילדי העיר. חבל מאוד שגורמים אינטרסנטיים בוחרים ללבות את האווירה באלימות ועבריינות ובאופן לא חוקי במקום לפעול באחריות ובאופן ענייני".

"ראש העיר משה אבוטבול שוחח עם שר החינוך שי פירון והציע לו לרדת לשטח ביחד עם הנהלת משרדו ולראות את מצוקת חוסר כיתות הלימוד בשכונה ואז לקבל החלטות מקצועיות וענייניות. כמו כן עיריית בית שמש תשמח לשמוע על 'הפתרון החלופי הראוי' - עליו מצהיר משרד החינוך'.
בית שמש בית ספר בית משפט איסור בית יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד