י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סיכום מבצע: מתנדבי 'סעד ומרפא' פעלו מסביב לשעון

מתנדבים ביקרו בבתי חולים וחילקו מזון עבור הפצועים ובני משפחותיהם • במקביל נערך מחנה קיץ למאות חולים בעלי צרכים מיוחדים

המתנדבים עם החיילים. צילום: יח"צ
המתנדבים עם החיילים. צילום: יח"צ

פעילות חסד עניפה ומרגשת נעשתה מסביב לשעון מאז פרוץ מבצע 'צוק איתן': בשבועות ובימים בהם כל עם ישראל ברחבי ארצנו הקדושה עברו את האזעקות, המתחים ומצב החירום, שהתאפיין במתחים נלווים כמו נפילת רקטות, שמיעת קולות היירוטים ושמועות קשות על אבדן חיי יהודים הי"ד או פציעתם, הגיעו עשרות מתנדבי ארגון "סעד ומרפא" - ביקור ועזרת חולים שעל ידי קהל מחזיקי הדת, לבתי החולים בדרום ובמרכז, שם אושפזו פצועי המלחמה, להאיר ולעודד את הנאנקים מייסורים ולבני משפחותיהם, וכמהים ומייחלים לאורה ושמחה ולימים טובים יותר, הקימו דוכני אוכל גדולים וחילקו מאות סנדויצ'ים עם כיבוד ושתייה חמה.

במסגרת הארגון, בראשו עומד העסקן חיים מרדכי פריד, והמסייע רבות להקלת סבלם של החולים, הגיעו האברכים המתנדבים והפיחו שמחה וששון בפני המאושפזים, במשך שעה ארוכה חילקו להם מיני מגדים וממתקים, כן שהו על ידם ועל יד בני משפחותיהם והתעניינו בשלומם, המתנדבים החדירו בליבם אמונה ובטחון, והפיחו רוח של תקווה שכשם שהקב"ה עשה לעם היהודי ניסים בימים ההם, כך יפעול עבורם חסדים וישועות בזמן הזה.

כמו כן דאגו בארגון לאירוח משפחות מהדרום ולאספקת תכניות לילדיהם, בטיפול בילדים בעלי צרכים מיוחדים בדרום ובדאגה לחולים שנפצעו ולבני משפחותיהם. עשרות המתנדבים הסתובבו בבסיסים וליד מעברי הגבול בדרום ועודדו את החיילים הרבים שלחמו בקו האש ובחזית בעזה, סידרו להם ארוחות חמות ומדושנות, חילקו כמויות גדולות של מוצרים בסיסיים וחיוניים. כל הפעילות הברוכה נעשית במקביל לפעילות השוטפת בכל הארץ ולקיומם של מחנות הקיץ לילדים החולים ובני משפחותיהם.

במושב יסודות נערך מחנה קיץ על ידי הארגון, ההיערכות להפעלת המחנה, נעשתה על הצד הטוב ביותר, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה לוגיסטית, כאשר עשרות מתנדבי הארגון הפרוסים ברחבי הארץ השתלבו בעשייה הברוכה, וכל אחד מהם תרם את חלקו.

מאות ילדים, נשמות זכות שהחיוך בדרך כלל מהם והלאה, הגיעו אל המושב יסודות וחיוך מרוח על פניהם, שמחים ועליזים לקראת מחנה הקיץ. לא פחות מכך שמחו הוריהם, על המנוחה שניתנה להם במתנה - מתנת הארגון.

עשרות מתנדבות מקצועיות ומנוסות התלוו אל הילדים, תמכו בהם, והפעילום בניסיונם המבורך. יצויין, כי הארגון נתן והעניק לילדים שבאו לנפוש עמם, חמימות ואהבה עם פעילות מגוונת.

כאשר הילדים שבו לבתיהם, קשה הייתה הפרידה עליהם, מכל המטפלות המסורות, ומאווירה השמחה המיוחדת שחוו. מכתבים רבים וטלפונים למאות התקבלו במשרדי הארגון מצד הורי הילדים, קרובי משפחתם, והמוסדות בהם מתחנכים ושוהים הילדים במשך השנה, הצד השווה שבכולם, תודות מעומק הלב, ופיהם מלא שבח על הפעילות הכבירה, שאותותיה נכרים על פני הילדים, בחזרם שמחים יותר, רגועים יותר, ומלאי בטחון עצמי חזק יותר. בתפילה ותקווה להחלמתם המהירה ושלא יזדקקו לקיומם של מחנות נופש אלו.

























סעד ומרפא צוק איתן מוטי פריד מלחמה בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד