כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
משבר מדיני

דיווח: יחסי איחוד האמירויות וישראל על שרטון

איחוד האמירויות הודיעה על כוונתה לעצור רכש של מערכות ביטחוניות מישראל בעקבות אמירות של בן גביר וסמוטריץ'. נשיא האמירויות: "עד שלא נוודא שלראש הממשלה נתניהו יש ממשלה שהוא שולט בה, לא נוכל לעשות דברים משותפים"

דיווח: יחסי איחוד האמירויות וישראל על שרטון
טקס פתיחת השגרירות של איחוד האמירויות בישראל צילום: לע״מ

איחוד האמירויות הודיעה על כוונתה לעצור רכש של מערכות ביטחוניות מישראל בעקבות מעשים ואמירות של השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. נשיא האמירויות, שיח' מוחמד בן זאיד, אמר לגורמים ישראלים: "עד שלא נוודא שלראש הממשלה נתניהו יש ממשלה שהוא שולט בה, לא נוכל לעשות דברים משותפים", כך דווח ב'חדשות 12'.

כזכור למרות הסכמי אברהם, איחוד האמירויות גינתה בחודש שעבר את "פלישת הכוחות הישראליים לעיר שכם, מה שהוביל לעשרות הרוגים ופצועים". בהודעה מטעם משרד החוץ האמירותי נכתב כי האמירויות קוראת לרשויות בישראל "לצמצם את ההסלמה ולא לנקוט צעדים שיגבירו את המתיחות ואת היעדר היציבות באזור".

האכזבה מביטול או דחיית העסקאות נראית לעין, רק בחודש שעבר איחוד האמירויות הערביות הודיעה למועצת הביטחון של האו"ם כי היא לא תביא את ההצבעה על הצעת החלטה בדרישה מישראל "להפסיק לאלתר את כל פעילות ההתנחלויות בשטח הפלסטיני הכבוש". בנוסף היום דיווחנו כי מדינות ערב כמו איחוד האמירויות הערביות וסעודיה לא יקבלו בברכה כל תוקפנות גלויה נגד איראן.

לשכת ראש הממשלה מסרה בתגובה לדיווח: "הידיעה חסרת כל בסיס, ישראל ואיחוד האמירויות מקיימות מגיעים מדיניים פוריים בכל התחומים, כולל היום".

איחוד האמירויות איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ ממשלת נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד