כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
למרות מאמצי הנשיא

הקואליציה הכריעה: פסקת ההתגברות תעלה השבוע להצבעה

לדרישת החרדים לקיים את ההסכם הקואליציוני יעלה השבוע חוק פסקת ההתגברות להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת לאחר דיון ארוך וסוער. החקיקה מתקדמת חרף תחנוני הנשיא הרצוג לעצור את בליץ החקיקה לשם הגעה להידברות ולפשרה וברקע פגישתו היום עם רוטמן

הקואליציה הכריעה: פסקת ההתגברות תעלה השבוע להצבעה
נתניהו וגפני צילום: באדיבות המצלם

בעקבות דרישה קואליציונית מצד הסיעות החרדיות בכנסת, בקואליציה צפויים להעלות השבוע את פסקת ההתגברות להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

ההצבעה שצפויה להיות סוערת תעלה למרות נאום נשיא המדינה יצחק הרצוג בשבוע שעבר, בו קרא לקואליציה לעצור את החקיקה בהקדם, אך נראה שבקואליציה מסרבים להתחשב לקריאתו וזאת למרות פגישה היום בינו לבין יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן שארכה כשלוש שעות.

חקיקת פסקת ההתגברות הייתה במרכז הדרישות הקואליציונית של החרדים, שכעת דורשים למהר עם החקיקה בעיקר כדי להגן על חקיקת חוק הגיוס שצפוי לבוא אף היא לאישור הכנסת מייד לאחר חג הפסח.

בתוך כך, ועדת החוקה החלה היום (ראשון) בהכנת שאר החוקים שכבר אושרו בקריאה ראשונה, מניעת ביטול חוקי יסוד על ידי בג״צ ושינוי שיטת
בחירת השופטים לקראת הצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

מחר יופיעו בפני ועדת החקוה של הכנסת פרופ' יובל אלבשן וד"ר גיורא ירון, שיציגו את מתווה הפשרה שנידונה בימים אלה לצורך הרגעת המצב בארץ.

פסקת התגברות הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד