כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ידו הארוכה של פוטין

נשיא גאורגיה לשעבר קרוב למוות לאחר הרעלה בכלא

נשיא גאורגיה לשעבר מיכאיל סאאקשווילי, שהוביל את מהפכת 2003 נגד ההשפעה הסובייטית, טוען כי הורעל בכלא. המפלגה השולטת הנוכחית בגאורגיה מכחישה אפשרות זו, וטענה שהוא לא אכל מספיק מזון. באשר לבריאותו אמר: "אני כל הזמן במיטה, העצמות שלי מתפוררות וזה כאבי תופת"

נשיא גאורגיה לשעבר קרוב למוות לאחר הרעלה בכלא
רעל בבקבוק צילום: pixabay

הנשיא לשעבר של גאורגיה מיכאיל סאאקשווילי אמר לרשת 'סקיי ניוז', שהוא מתקרב למוות בבית החולים שאליו הועבר מהכלא. ברגע של גישה נדירה לתקשורת, המנהיג לשעבר גם מסר אזהרה לתושבי גאורגיה לאחר ימים של הפגנות ששטפו את המדינה.

בחודש שעבר נשמעו טענות של מומחה נייטרלי כי סאאקשווילי הורעל בזמן שהיה בכלא. השלטונות הגיאורגיים דוחים אפשרות זו, ולא נתנו לו לעבור טיפול באירופה. מפלגת השלטון מתעקשת כי סאקשווילי ימשיך לרצות את עונשו והוא מקבל טיפול. הרשויות טוענות שבעיות הבריאות שלו נגרמות מסירובו לאכול מספיק מזון.

לרשת סקיי ניוז נמנעה גישה לבית החולים אך העיתונאי הצליח להעביר שאלות לסאקשווילי דרך עורך דינו ולקבל תשובות בכתב יד. כשנשאל כמה קרוב למוות הוא, אמר סאאקשווילי: "בהתחלה הייתי במשקל 120 קילוגרם, עכשיו אני 64 קילו, אם אהיה פחות מ-60 רופאים מנבאים אי ספיקת איברים".

באשר לבריאותו אמר: "אני כל הזמן במיטה, העצמות שלי מתפוררות וזה כאבי תופת". עורכת דינו אמרה כי מצבו מחמיר מדי יום. "זו סצנה נוראית", אמרה גב' חצ'פורידזה, "הוא נראה כמו אסיר במחנה ריכוז בגרמניה הנאצית".

סאאקשווילי שהוביל את מהפכת 2003 נגד ההשפעה הסובייטית ומאז הפך לאויבו של פוטין שנוהג להרעיל מתנגדים, שלח הודעה לאלפי המפגינים שהיו ברחובות במחאה על הצעות חוק חדשות שנמתח עליהן ביקורת כפרו-רוסיה. "הישארו ערניים מאוד, היו מוכנים להתגייס בהתראה קצרה, בגלל מצב הרוח הנקמני של משטר האוליגרכים", כתב בהתכתבות שלו עם סקיי ניוז.

נשיא צרפת עמנואל מקרון דיבר השבוע על סאאקשווילי ואמר: "יש לשחרר את המנהיג הפוליטי לשעבר בגאורגיה, העצור ובריאתו לקויה, או לבדוק את המצב הבריאותי". גם הפרלמנט האירופי דרש את שחרורו והזהיר את גאורגיה שהנושא ייראה כמבחן למחויבותה לערכים האירופיים.

בחודש שעבר קרא נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לשחרר את המנהיג הגיאורגי לשעבר. "כרגע, אזרח אוקראינה, נשיא גאורגיה לשעבר, מיכאיל סאקשווילי, נהרג באיטיות", אמר הנשיא זלנסקי.

אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין גאורגיה הרעלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד