כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עצורים שלא כדין

ארה"ב מכנה את הטענה של איראן לעסקת חילופי שבויים "שקר אכזרי"

דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן אמר גם כי "טענות של פקידים איראנים שהגענו להסכם לשחרור אזרחי ארה"ב המוחזקים שלא כדין על ידי איראן הן שקריות". ארה"ב ומדינות מערביות אחרות מאשימות את טהראן בהחזקת אנשים עם אזרחות כפולה כבני ערובה פוליטיים

ארה"ב מכנה את הטענה של איראן לעסקת חילופי שבויים "שקר אכזרי"
פדיון שבויים צילום: pixsabay

בכירים בממשל ביידן הכחישו אתמול בחריפות את הטענות האיראניות לפיהן הושג הסכם חילופי שבויים. "הצהרות של בכירים איראנים על כך שהושג הסכם בנוגע לחילופי שבויים הן עוד שקר אכזרי במיוחד שרק מוסיף לסבל של משפחותיהם", אמר דובר מחלקת המדינה, נד פרייס, ל-CNN.

ישנם שלושה אזרחים אמריקאים הכלואים כיום באיראן: סיאמאק נמאזי, עימאד שרגי ומורד תחבז. כולם הוגדרו כעצורים שלא כדין על ידי ארה"ב.

שר החוץ האיראני חוסיין אמיר-עבדולהיאן טען אתמול כי הושג הסכם חילופי שבויים בין ארצו לארה"ב. "לגבי חילופי שבויים בין איראן לארה"ב, הגענו להסכמה בימים האחרונים ואם הכל ילך כשורה בצד האמריקני, אז אני חושב שנראה את חילופי השבויים בקרוב", אמר אמיר-עבדולהיאן לתקשורת הממלכתית. "אנחנו רואים בזה מקרה הומניטרי לחלוטין", אמר.

אבל משרד החוץ האמריקאי אמר שהסכם כזה לא קרה. "אנחנו פועלים ללא הרף כדי להבטיח את שחרורם של שלושת האמריקנים שנעצרו שלא כדין באיראן, לא נעצור עד שהם יתאחדו עם יקיריהם", אמר פרייס. דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן אמר גם כי "טענות של פקידים איראנים שהגענו להסכם לשחרור אזרחי ארה"ב המוחזקים שלא כדין על ידי איראן הן שקריות".

"למרבה הצער, פקידים איראנים לא יהססו להמציא דברים, והטענה האכזרית האחרונה תגרום יותר עוגמת נפש למשפחותיהם של סיאמאק נמאזי, עימאד שרגי ומורד תחבז", אמר הדובר.

"אנחנו נשארים מחויבים להבטיח את חירותם, אבל אין לנו מה להודיע ​​בשלב זה", הוסיף הדובר. ארה"ב ומדינות מערביות אחרות מאשימות באופן קבוע את טהראן בהחזקת אנשים עם אזרחות כפולה כבני ערובה פוליטיים במשא ומתן עם המערב. במרץ האחרון שוחרר עובדת הסיוע הבריטי-איראני נזנין זגרי-רטקליף לאחר שש שנות מעצר באיראן. שחרורה הגיע כאשר בריטניה הסדירה חוב בן 400 מיליון פאונד לאיראן - טהראן הכחישה שזה קשור לשחרור האסירה.

איראן ארה''ב חילופי שבויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד