י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רוצח את בני עמו

פוטין מוציא את האליטה הרוסית למוות בצורה מסתורית

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מוציא את האליטה הרוסית למוות בשורה של מקרים מסתוריים. מומחים אומרים שולדימיר פוטין בעצמו מפקח על "מדינת מאפיה" כאשר יריביו נעלמים באופן מסתורי וללא עקבות

פוטין מוציא את האליטה הרוסית למוות בצורה מסתורית
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

אוליגרכים רוסים, גנרלים ואישים בעלי פרופיל גבוה אחרים מתו בצורה מסתורית על ידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כשהוא מנסה לבטל את ההתנגדות לפלישה שלו לאוקראינה, כך טוענים מומחים. במשך שנים, פוטין היה מאותגר רק על ידי קומץ מתנגדים, מה שאיפשר לו ליהנות משליטה מלאה ברוסיה. אבל לאחר שהפלישה של רוסיה לאוקראינה התחילה בצורה הרת אסון במחצית הראשונה של 2022, החלו דמויות אולטרה-לאומניות להביע את תסכולן, כך דיווח ה'דיילי אקספרס'.

מתנגדי המלחמה שקראו תיגר על הקרמלין הוצאו להורג, ה'סאן' הבריטי מדווח כי 39 חברי אליטה רוסית מתו או נעלמו באופן מסתורי. דוגמה אחת היא סרגיי גרישין שמת באופן מסתורי, והאוליגרך שמכר את אחוזתו הקליפורנית לנסיך הארי ומייגן מרקל. הוא מת לאחרונה ברוסיה לאחר שביקר את פוטין.

גרישין ביקש פעם עזרה מהנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ואמר: "אני רוצה להיות בטוח, אני סוג של תחת אש כרגע על ידי עולם הפשע של רוסיה, גם על ידי בכירי הממשל של רוסיה". אדם נוסף שסבל מגורל מצער היה המדען הרוסי אנדריי בוטיקוב שיצר את החיסון הרוסי 'ספוטניק V'. הוא נחנק מחגורה בדירתו בשבוע שעבר.

ג'ון סוויט, קצין מודיעין צבאי בדימוס, ומארק טות', מנתח ביטחון לאומי, אמרו שניהם לעיתון שפוטין הורג את יריביו או כל מי שנראה לו מהווה איום על כוחו. מומחה ביטחון טות' דן, התייחס למספר הגואה של מקרי מוות בקרב האליטה הרוסית מאז תחילת 2022.

"אנחנו לא יכולים לדעת בדיוק כמה, אבל רוב מקרי המוות האלה אינם אנשים שמתים מסיבות טבעיות, ברק יכול להכות פעמיים באותו מקום, אבל ברוסיה הוא פגע למעלה מ-35 פעמים".

 

 

 

 

מוות מסתורי מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד