כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
אכזריות נוראה

רוסיה תוקפת עיירה אוקראינית באמצעות 'פצצות תרמיטים'

רוסיה תקפה עיירה האוקראינית באמצעות 'פצצות תרמיטים' בזמן שהיא סובלת מאבידות ענק. ארגון זכויות אדם תיאר את הטקטיקה הזו כחלק מה"אכזריות הנוראה" שנגרמת על ידי רוסיה, מכיוון שפצצות מסוג זה עלולות לגרום ל"סבל אנושי מיידי ולאורך כל החיים"

רוסיה תוקפת  עיירה אוקראינית באמצעות 'פצצות תרמיטים'
גשם של פצצות תרמיטים צילום: באדיבות המצלם

בצילומים מחרידים נראו פצצות תרמיטים יורדים מעל העיירה וולדר שבאוקראינה, עיירה עם קרבות עזים בין חיילים אוקראינים לרוסים. רוסיה שלחה מספר רב של חיילים לעבר עיירת הכורים בתקווה שיוכלו לכבוש אותה.

הכוחות הרוסיים משתמשים כעת בנשק תרמי כדי לנסות לשבור את המבוי הסתום, כך מדווח ה'דיילי אקספרס'. פצצות תרמיטים הן תערובת של מתכת וחומצת מתכת, וניתן להשתמש בו לייצור פצצות. הוא נשרף בטמפרטורה רותחת, זה כל כך חם שהוא יכול להישרף דרך פלדה ובטון.

ארגון זכויות אדם (Human Rights Watch) הזהיר מפני הסכנות של נשק כזה, הם פרסמו שזו אחת הטקטיקות האכזריות ביותר של רוסיה, שכן נשק תרמיטים עלול לגרום ל"סבל אנושי מיידי ולאורך כל החיים".

ניתן לירות פצצות תרמיט ממשגרי רקטות קרקעיות. מדובר בנשק חסר אבחנה שפוגע בשטחים רחבים ולא במטרות מדויקות. חבר הפרלמנט האוקראיני רומן הרישצ'וק פרסם את התיעוד של גשם התרמיטים ברשתות החברתיות.

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה פצצות חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד