ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
עוקבים מקרוב

גילויי המחאה בעקבות הרפורמה המשפטית בראי הפלסטינים וחיזבאללה

​​כלי התקשורת הפלסטיניים עוקבים אחר גילויי המחאה בישראל בעקבות החקיקה המשפטית, ומדווחים עליהם באופן שוטף. בדרך כלל הדיווח מבוסס בעיקר על תרגום דיווחי כלי התקשורת הישראלים. מבין האירועים המצוטטים בולט נושא גילויי הסרבנות במערך המילואים

גילויי המחאה בעקבות הרפורמה המשפטית בראי הפלסטינים וחיזבאללה
דגלי ישראל בהפגנה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

​​כלי התקשורת הפלסטיניים עוקבים בשיטתיות אחר ההפגנות וגילויי המחאה בישראל בעקבות החקיקה המשפטית שמקדמת ממשלת ישראל, ומדווחים עליהם באופן שוטף. בדרך כלל הדיווח הוא אינפורמטיבי, ללא ניתוחים והוא מבוסס בעיקר על תרגום דיווחי כלי התקשורת הישראלים. מבין האירועים המצוטטים בולט נושא גילויי הסרבנות במערך המילואים.

כך למשל בסוכנות הידיעות שהאב, המדווחת מרצועת עזה ומזוהה עם חמאס, הוקדשו ב-2 במרץ 2023 לפחות שמונה כתבות, אינפורמטיביות ברובן, לנושא הסרבנות בצה"ל והקרע בחברה הישראלית. יצוין כי בכירי הרשות וחמאס, המבקרים באופן תדיר את פעילות ממשלת ישראל, כמעט ואינם מתייחסים לגילויי המחאה בישראל, כך מדווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

מספר פרשנים פלסטינים התייחסו לנושא במאמרים שכתבו. היו כאלה שניתחו את מצב החברה הישראלית והדגישו את תהליך שחיקתה. היו שציינו שלגילויי המחאה תהיה השפעה בעתיד בכל הקשור לציות לפקודות מצד החיילים בשעת מלחמה וליכולת ההרתעה של ישראל. היו שציינו שהתרחבות המחלוקות הפוליטיות בישראל עשויה למנוע מישראל להתמודד עם איומים חיצוניים גדולים המחייבים מצב של קונצנזוס.

היו אף כאלה שקראו לפלסטינים להתאחד ולנצל את המשבר בישראל כדי להשיג הישגים בכל הקשור לשחרור והמשך ההתנגדות. דעה שונה וחריגה נשמעה מפיו של פרשן פעיל החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין הרואה בחיוב את העובדה שהשלטונות בישראל מאפשרים את ההפגנות ומכילים אותן זאת, לדבריו בניגוד לנעשה במדינות ערב בכלל וברשות הפלסטינית בפרט.

יצוין, כי לא רק הפלסטינים עוסקים בנושא. גם הערוצים האיראנים והערבים מקדישים חלק נרחב מדיווחיהם לנעשה בישראל ומעודדים את הפילוג בחברה הישראלית. כלי התקשורת עוקבים אחר הפרסומים בישראל, מסקרים אותם ומוסיפים להם פרשנות רחבה. בכירי חיזבאללה מתייחסים גם הם לנעשה בישראל ומדגישים את הנראטיב שלהם המדבר על "הזמניות של הישות הציונית" תוך אזכור "נאום קורי העכביש" של חסן נסראללה.

 

חיזבאללה פלסטינים מכון מאיר עמית הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד