כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מנסה לתקן את היחסים

השר סמוטריץ' נאם בוושינגטון: "הבעתי חרטה כנה על האמירה"

בנאום שנשא הלילה שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הוא ניסה לחבק ולאחד מחדש את עם ישראל שבתפוצות וגם קרץ לאמריקנים במילות תודה וחיבה לממשל האמריקני, תוך שהוא מתנצל שוב על האמירה שעוררה סערה לא מועטה וכמע שהביאה לביטול הביקור, כי יש "למחוק את חווארה"

השר סמוטריץ' נאם בוושינגטון: "הבעתי חרטה כנה על האמירה"
בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', נאם הלילה (שני) בכנס הבונדס בוושינגטון ושוב התנצל על אמירתו כי יש "למחוק את חווארה" התבטאות שעלתה לו ביחסיו עם הממשל האמריקני שמחרים את ביקורו.

במהלך נאומו אמר השר: "אני רוצה להוסיף כמה מילים על הפיל בחדר. כפי שכבר כתבתי, הבעתי חרטה כנה על האמירה על חווארה שיצרה רושם לחלוטין מוטעה. אני עומד בפניכם, עכשיו כמו תמיד, מחויב לביטחונה של מדינת ישראל. מחויב לערכינו המשותפים ולסטנדרט המוסרי הגבוה ביותר של צבא ההגנה לישראל, להגנה על כל אדם ועל כל חף מפשע".

עוד אמר סמוטריץ' ליושבי הכנס: "בזכות, האמונה והעשייה ובזכותכם - המדינה היהודית מתקדמת ומתפתחת ואני מגיע לכאן עם אמירה אחת פשוטה וחשובה - תודה! תודה על השותפות ותודה על האמונה במדינת ישראל! ועל עוד דבר אני רוצה להגיד תודה - על החיבור הבלתי ניתן לערעור של ישראל ויהדות התפוצות".

סמוטריץ' מכין את הנאום בדרכו לארה"ב.

לדבריו, "היהדות מאז ראשית ימיה ידעה מחלוקות, אפילו אומר בנויה על מחלוקות. מחלוקת היא לא משהו שצריך להפחיד אותנו, ההפך הוא הנכון היא מפרה אותנו. יש בינינו אנשים דתיים וחילונים, רפורמים, קונסרבטיביים, אנאפלייטיד ואחרים, גם בארץ יש לנו מחלוקות והן גדולות ובנפשנו, אך לרגע אחד אסור לשכוח כי אנשים אחים אנחנו, על אף המחלוקות, על אף הצבעים השונים שמרכיבים את הפסיפס היהודי אנחנו גוף אחד ומיוחד".

"יש לנו מטרות משותפות של תיקון עולם וכל אחד מאיתנו מבקש להגשים את המטרה בזווית אחרת – יחד אין לי ספק שנצליח", הביע השר משאלה, "ועוד מילה אחת, בשבוע שעבר ובכלל בחודשים האחרונים, אנחנו שומעים רטוריקה קשה, שיח של חרמות ושל אלימות. לזה אין מקום, הברית של ישראל וארה"ב היא ברית של ערכים, של שיוויון, של דמוקרטיה ושל הכלה, לערכים הללו לצערנו אין לנו הרבה שותפים בעולם שהולך ומקצין, אבל הברית הזו היא לא של הרפובליקנים או של הדמוקרטים, לא של השמאלנים או של הימנים זו ברית של ערכים שנלחמים ברע דרך הוספת אור".

וושינגטון יהודי התפוצות בצלאל סמוטריץ חווארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד