כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"לא פגע באף מפגין"

זו גרסת הקצין שתועד משליך רימון הלם

קצין המשטרה שתועד על ידי מפגינים בתל אביב משליך רימון הלם במהלך חסימת כבישים ביום השיבוש הלאומי מסר את גרסתו במח"ש וטען כי לא פגע באף מפגין

זו גרסת הקצין שתועד משליך רימון הלם
חסימת כביש נגד הרפורמה צילום: אריק מרמור, פלאש 90

רפ"ק מאיר סויסה שתועד משליך רימון במהלך הפגנה לפני כשבועיים, טען בחקירתו במח"ש: "אני לא הייתי מפקד הכוח, ראיתי שהמצב יוצא משליטה, זיהיתי שהשוטרים במצוקה ובנחיתות כמותית ומקצועית. הייתה עוד קודם לכן הנחיה שניתן להשתמש ברימוני הלם, וידאתי שאני זורק את הרימון לשטח פתוח".

לדבריו, "ראיתי שהרימון לא פגע באף מפגין. הייתי רגוע והרגעתי גם שוטרים וגם מפגינים. המטרה הייתה לסיים את האירוע ללא נפגעים". כעבור כמה שעות הוא שוחרר לביתו.

כזכור בשעות הצהריים אתמול (ראשון) פורסם כי רב פקד מאיר סויסה, קצין המשטרה שתועד משליך רימוני הלם לעבר מפגינים במחאות "יום השיבוש הלאומי", זומן לחקירה במחלקה לחקירות שוטרים.

מלבדו חמישה שוטרים נוספים זומנו לחקירה. גם החשד נגדם הוא שהשליכו רימוני הלם באופן מסוכן ובניגוד לנהלים, וגרמו לפציעתם של מפגינים בתל אביב. אחד מהם נפצע באוזנו שדיממה.

מי שיצא להגנתו של רפ"ק סויסה, מלבד השר איתמר בן גביר, היה גם ארגון נשות השוטרים והסוהרים שמסר: "אנו מתנגדים בתוקף לחקירתו במח״ש של השוטר ובאופן כללי של כל שוטר שנחקר במח״ש על פעילותו תוך כדי ביצוע תפקידו. העובדה כי שוטר או שוטרת יודעים כי חרב החקירה במח״ש מונפת מעל ראשיהם בכל פעולה שיעשו במהלך עבודתם, פוגמת בעבודת השוטרים ומסרסת את המשטרה. את הבדיקות, אם נדרשות, צריך לבצע בתוך משטרת ישראל ולא להתייחס לשוטרים כאל חשודים מיידיים ולהעביר אותם אוטומטית לחקירה במח"ש".

רימון הלם הרפורמה המשפטית השלכת רימון מפגיני שמאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד