ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
אחרי שדרש לייצג את עצמו

היועמ"שית מבהירה לבן גביר: "אני הפרשנית של הדין עבור הממשלה"

היועצת המשפטית מבהירה במכתב ששלחה לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי, "ייצוג נפרד מתאפשר רק באופן פרטני". היא הוסיפה כי חוות דעתה מחייבת וקראה לבן גביר להיפגש איתה כדי לדון בעתירות נגדו ונגד משרדו

היועמ"שית מבהירה לבן גביר: "אני הפרשנית של הדין עבור הממשלה"
איתמר בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה חזרה הבוקר (שני) פעם נוספת על דרישתה מהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, להיפגש איתו כדי "לקבל בדחיפות" את התייחסותו לטענות שמועלות בעתירות שהוגשו לבג"ץ בעניין התנהלותו מול המפגינים נגד הרפורמה המשפטית וחוק "בן גביר" שיעביר סמכויות מהמפכ"ל אליו.

כזכור, אמש ביקש בן גביר מהיועמ"שית לייצג את עצמו - אך במכתב היא הבהירה לו שאינו יכול לעשות זאת, אלא במקרים חריגים, ואחרי בחינה משותפת של המצב.

היועמ"שית מציינת במכתב כי פנתה אליו כבר בשבוע שעבר, עוד לפני סערת הדחת מפקד מחוז תל אביב עמיחי אשד, לצורך הגשת תגובתו לעתירות ולצורך תיאום פגישה עמו .

היועמ"שית כותבת במכתבה: "תפקידי היועמ"שית הם לסייע לממשלה לקדם את מדיניותה ולייצג את עמדתה בגבולות הדין, ואנו עושים כל מאמץ למלא את תפקידנו זה באופן מיטבי. ככל שמתעוררת מחלוקת, מתקיים שיח עם השרים לפתרון מחלוקות תוך ניסיון להגיע לעמדה מקובלת".

היא הוסיפה: "היועמ"שית היא הפרשנית המוסמכת של הדין עבור הממשלה, וחוות דעתה מחייבת ומשקפת את הדין הקיים - כל עוד לא קבע בית המשפט אחרת.

לדבריה, "ייצוג נפרד מתאפשר במקרים חריגים, והדבר נבחן באופן פרטני על פי נסיבות העניין ונימוקי הבקשה". בעבר, נזכיר, בית המשפט העליון פסק בכמה מקרים שלא כמו חוות דעתה של היועמ"שית.

בעקבות כך, כתבה בהרב-מיארה במכתב לבן גביר, "לא ניתן לבחון את בקשתך הכללית לקבלת ייצוג נפרד בכלל העתירות שמופנות נגדך או נגד משרדך. יש לבחון את הדברים ביחס לעתירה קונקרטית, לסוגיות המתעוררות במסגרתה, לשאלה אם קיימת בעניין זה מחלוקות, ואם כן - האם היא מצדיקה מתן ייצוג נפרד. כל בקשה קונקרטית שתוגש לייצוג נפרד תיבחן לגופה".

 

 

 

גלי בהרב מיארה איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד