כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
משרידי הונגריה 

הנגיד הרבני מטורונטו: רבי שמעון ורנר ז"ל 

מטורונטו שבקנדה התקבלה הבשורה על פטירתו בשיבה טובה של הנגיד הגדול רודף צדקה וחסד רבי שמעון ורנר ז"ל והוא בן 97 בפטירתו. שיכל את בנו וחתנו בחייו וביתו היה פתוח לרווחה. הקים בתי מדרשות בארץ ובפעל לההדיר את ספריו גדולי ישראל מעיירת ווערבוי 

הנגיד הרבני מטורונטו: רבי שמעון ורנר ז"ל 
הרבני רבי שמעון ורנר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מטורונטו שבקנדה הגיעה הידיעה המעציבה על הסתלקותו בשיבה טובה של הרבני ואיש המעשה רבי שמעון ורנר ז"ל משרידי שארית הפליטה של יהדות הונגריה והוא בן 97 בפטירתו.

שורשי משפחת ורנר מגיעים מהעיר "ווערבוי" בהונגריה שהייתה עיר ואם בישראל, ואכן המשפחה היו מהחלוצים שתרמו מהונם ואונם להוצאת ספרי רב רבנן גדולי ישראל שכיהנו בווערבוי כמו בעל ה"שערי תורה" זי"ע ,וכן הוציאו את כל כתבי הגאון רבי יצחק ווייס הי"ד בעל שיח יצחק ובינה לעתים. ועל מאות רבות של ספרים הטביעו את חותמם.

המנוח היה יהודי מופלא, אציל הרוח, עדין הנפש ואיש המעש, שכל ימיו היה שמח. שארית פליטי הקהילה בווערבוי וצאצאי בני הקהילה מבכים מרה על הסתלקותו של איש יקר רוח.

רבי שמעון זצ"ל הטביע את חותמו במוסדות תורה וחסד רבים, בארץ ובעולם, ביניהם בכולל שומרי החומות ובמוסדות דושינסקיא בירושלים ובבית שמש. כן זכה והקים בבית המדרש של חסידות דושינסקיא את ה"ווערנער שטיבלך" והמקוה המפואר "ווערנערס מקוה".

בקנדה היה בעל אכסניא של האדמו"ר מסקווירא ועוד גדולי תורה וחסידות נוספים בהיותו ביתו הגדול פתוח לרווחה לכל אדם. כן הקים את מוסדות 'יסודי התורה' בטורונטו. 

בחייו שיכל את בנו הנגיד הרבני החשוב רבי נתן ורנר ז"ל שנפטר בדמי ימיו, רבי נתן ז"ל היה איש אשכולות, יודע ספר ובר אוריין מובהק, שחילק ופיזר הון עצום לצדקה, ביתו הגדול היה פתוח לרווחה כמשמעו, הן לאדמו"רים ורבנים מנהיגי הדור שכיתתו רגליהם לטורונטו ומצאו בביתו מנוח לכף רגליהם, ובאותה מידה למרי נפש ולפשוטי עם שמצאו אצלו מחסה ובית חם הדואג לכל צרכיהם. כמו גם בית מדרשו שהיה פעיל בביתו בשבתות ובימים טובים. כמו כן שיכל את חתנו הרב מאירוביץ ז"ל. 

זכה להקים שבט נפלא, צאצאים ברוכים ההולכים בדרך ה' ולהקים מוסדות תורה כבירים. הותיר אחריו את בנו הנגיד החשוב רבי בנימין זאב ובנותיו לבית רייכמן, וייס ופולק, נכדים ונינים ממשיכי דרכו.

מסע הלוויה היום בשעה 13:00 בצהריים (שעון קנדה) מבית המדרש אגודת ישראל בטורונטו לבית החיים שומרי אמוני ישראל שם ייטמן לצד רעייתו מרת שרה אסתר ע"ה. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

טורונטו הלוויה הנגיד נתן ורנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד