כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אימהות חיילים מפגינות ברוסיה

הקרב על בחמוט: שני הצדדים טוענים למאות הרוגים

קרב הדמים בבחמוט נמשך במלוא העוצמה ואחרי מספר ימים שבהם דווח על התקדמות מסוימת של רוסיה, נמסר אתמול על כך שהכוחות הרוסיים נבלמו לחלוטין, וכי קו החזית החל להתייצב לאורכו של הנהר 'בחמוטקה' החוצה את העיר

הקרב על בחמוט: שני הצדדים טוענים למאות הרוגים
מיכאל פודולק אוקראינה מלחמת אוקראינה הרס בבוצ'ה צילום: ישי ירושלמי

צבא אוקראינה הוציא אתמול (ראשון) הודעה לפיה בקרבות שנרשמו יום קודם, נהרגו כ-230 חיילים רוסים. צבא רוסיה מצדו הוציא הודעה בה הוא טוען כי באותה יממה נהרגו 210 חיילים אוקראינים. שני הצדדים סיפקו מידע רק לגבי מספר ההרוגים בשורות האויב ולא על מה שקורה בצד שלהם.

המספרים המגיעים משדות הקרב באוקראינה אינם אמינים, ושני הצדדים נוטים לבצע בהם מניפולציות כדי להתאים אותם לצרכי התעמולה שלהם, אבל ההערכות של גורמים חיצוניים הן שבקרבות הללו אכן נהרגים המוני חיילים, וכי אלפים איבדו את חייהם בקרב המתמשך על בחמוט, משני הצדדים, אך קו החזית החל להתייצב לאורכו של הנהר 'בחמוטקה' החוצה את העיר.

גורמים בתוך רוסיה מותחים ביקורת על אופן ניהול הקרבות, ואתמול נמסר לראשונה גם על הפגנה של אימהות ונשים של חיילים רוסיים, שמחו על כך שהם נשלחו בתוך 'חיילי סער' להילחם מול האויב האוקראיני, למרות שהם הוכשרו לתפקידי לחימה אחרים, כמו שימוש בנשק ארטילרי.

לטענת המפגינות, מאחר והממשלה לא מספקת נשק ארטילרי בקצב מספק לזירת הקרב, אנשי הארטילריה הפכו מיותרים בחלקם, ולכן הם נשלחים לקרבות עם נשק קל, למרות שלא אומנו לכך ואין להם ידע מתאים כדי להשתתף בקרבות מהסוג הזה. לטענתן, רוסיה שולחת חמישה חיילים בכל פעם אל מול 100 אוקראינים, מתוך ידיעה שרוב הסיכויים שהם לא ישרדו את הקרב, כשהתקווה היא שלפני שייהרגו, הם יספיקו לפגוע בחיילים האוקראינים כמיטב יכולתם.

בינתיים, באוקראינה הופכים את הקרב על בחמוט לסמל של ממש, ואתמול נמסר שמפקד כוחות היבשה של צבא אוקראינה נשלח לעיר כדי לפקד בעצמו על הקרב ההיסטורי. גם הנשיא זלנסקי התבטא אודות הקרב ההיסטורי, ושר ההגנה שלו, אולכסיי רזנקוב, אמר שהחיילים שנלחמים בבחמוט ומוסרים את חייהם למען המולדת, לא מסוגלים להבין את גודל השעה ואת החשיבות העצומה שיש להקרבה שלהם למען אוקראינה, כולל השפעה על הקרבות שיתחוללו בטווח הקצר.

באוקראינה טענו לאורך התקופה שבחמוט אינה יעד אסטרטגי ראשון במעלה והאוקראינים למעשה לא מצליחים להבין מדוע בחרה רוסיה דווקא בעיירה האפרורית הזאת כדי להטיל אליה את כל הכוחות והמשאבים שלהם. עם זאת, בימים האחרונים טוענים גורמים אוקראינים שאם רוסיה כבר החליטה להילחם דווקא על בחמוט, מבחינתה של אוקראינה מדובר בהזדמנות פז להעסיק את רוסיה ולגרום לה לאבד כוחות ונשק בקרב על עיר לא חשובה, כשבזמן הזה נערך צבא אוקראינה למתקפת נגד נרחבת באזורים אחרים, ויש לו זמן לאמן את החיילים ולהכין אותם בצורה מיטבית לקראת הקרבות הבאים.

מלחמת אוקראינה רוסיה הרוגים ופצועים ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד