א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
תמיכה ברפורמה המשפטית

מאמר בעיתון החשוב בארה"ב: "השמאל יצטרך להירגע"

ה'וול סטריט ג'ורנל', מכלי התקשורת המשפיעים בעולם, מפרסם מאמר מערכת בו הוא מביע תמיכה ברפורמה המשפטית בישראל. "ישראל זקוקה לרפורמה משפטית - אבל איך? הימין אולי צריך להתפשר. יכול להיות שהשמאל יצטרך להירגע. זורעים כאוס, ואז צועקים, "תראו כמה ישראל הפכה לכאוטית"

מאמר בעיתון החשוב בארה"ב: "השמאל יצטרך להירגע"
ההפגנה בתל אביב צילום: אמיר גולדשטיין

במאמר מערכת בעיתון ה'וול סטריט ג'ורנל', מסביר העיתון כי הרפורמה הגיונית - בעיתון נכתב כי ההתנגדות לרפורמה המשפטית בישראל הגיעה לשלב "ההתנגדות". "זה הזמן שבו התקשורת טוענת שהדמוקרטיה גוססת, גורמים רשמיים מסרבים לעמוד מהצד, פעילים חוסמים כבישים מרכזיים, ומטרידים משפחות של פוליטיקאים, ומשקיעים חושבים על משיכת הון החוצה. טייסי חיל האוויר אפילו מתחמקים משירות מילואים. זה רע למדינה, אבל זו פוליטיקת אופוזיציה: זורעים כאוס, ואז צועקים, "תראו כמה ישראל הפכה לכאוטית".

עוד נאמר במאמר המערכת: "הדמוקרטיה הישראלית לא גוססת. גם אם הרפורמות היו מבטלות את הביקורת השיפוטית על החקיקה, ומשאירה את הכנסת כסמכות עליונה, הדבר יגרור את ישראל כל הדרך חזרה ל-1995. זו הייתה אז דמוקרטיה ללא סטייה. פרלמנט ריבוני הוא הנורמה בדמוקרטיות פרלמנטריות שאין להן חוקה כתובה".

עוד נאמר: "הנשיא ביידן אומר שישראל צריכה קונצנזוס, אבל לא הייתה הסכמה ל"מהפכה השיפוטית" שבה בית המשפט העליון של ישראל, החל משנות השמונים, הפך את עצמו לבורר הסופי בכל הדברים. "הכל שפיט", הכריז שופט עליון לשעבר (אהרן ברק) בית המשפט בחן את המינויים של הקבינט, תקציבים, החלטות מלחמה ואפילו האם ראש הממשלה "לא כשיר" לתפקיד. זה גם מסמיך את היועץ המשפטי לממשלה, עובד מדינה, להטיל וטו מראש על מדיניות ממשלתית עם חוות דעת מחייבת מבחינה משפטית".

בביקורת על התנהלות הממשלה נאמר: "רוב הישראלים מקבלים כיום שמערכת המשפט זקוקה לרפורמה - הישג גדול של הימין. אבל ממשלת נתניהו לא שכנעה את הישראלים שתוכנית הרפורמה שלה היא הנכונה. במקום לספק מקום למשא ומתן, ההצעות האגרסיביות ביותר שלה הקשיחו את האופוזיציה".

בביקורת על היועמ"שית בהרב-מיארה נכתב: "מדינת ישראל תזדקק לנתניהו שישתמש בכל ערמומיותו הפוליטית, אך יש בעיה אחת: היועצת המשפטית לממשלה אסרה על ראש הממשלה כל מעורבות ברפורמה בבתי המשפט, בטענה לניגוד עניינים עם המשפט הפלילי שלו. זה הנושא מספר 1 במדינה בה הוא נבחר להנהיג, נושא שהקואליציה שלו רוצה, ובכל זאת למערכת המשפט - שיש לה ניגוד עניינים משלה - יש צו איסור פרסום על ראש הממשלה. איך זה קשור לדמוקרטיה?"

הרפורמה המשפטית וול סטריט ג'ורנל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד