כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בגלל התפרצות שפעת

זעם על התוכניות של סין להכניס עיר של 13 מיליון בני אדם לסגר

סין חשפה תוכניות להכניס 13 מיליון בני אדם לסגר במקרה של התפרצות שפעת. גורמים רשמיים בעיר שיאן ערכו תוכניות חירום לסגירת בתי ספר, עסקים ומבני ציבור בזמן שהמדינה נאבקת בעלייה פתאומית במקרי שפעת ומתכננת סגר על כל העיר מחשש להתפרצות

זעם על התוכניות של סין להכניס עיר של 13 מיליון בני אדם לסגר
וירוס הקורונה צילום: Pixabay

זעם על התוכניות של סין להכניס עיר של 13 מיליון בני אדם לסגר בגלל התפרצות שפעת. העלייה החדה במספר המקרים ברחבי סין הובילה למחסור בתרופות אנטי-ויראליות בבתי מרקחת באזורים רבים במדינה. התכנון מגיע חודשים ספורים לאחר שהנשיא שי ג'ינפינג הסיר את חוקי הקורונה הדרקוניים לאחר שבועות של הפגנות היסטוריות נגד ההגבלות.

הרשויות בעיר שיאן אומרים כעת כי הם עשויים לחזור לסגר "במידת הצורך" כדי להילחם בהתפרצויות שפעת עתידיות. והתוכניות עוררו תגובות זועמות ורבים הגיבו לתוכניות כ"מוגזמות".

חלק אמרו כי פקידים מקומיים "מכורים לסגר ולשליטה". ברשת החברתית הסינית 'וויבו' הגרסה של סין לטוויטר, גולש אחד כתב: "האם זה לא מספיק לענות אנשים לפני שאנחנו חושבים לעשות את זה שוב ושוב?" אחר כתב: "אם נהיה בסגר בגלל שפעת, אז האם לא נצטרך להיות בסגר בכל פעם שעונת השפעת מגיעה? לא נלך אחורה".

גולש נוסף שלישי פנה לפקידים "לחסן את הציבור במקום ליצור תחושת פאניקה". אחר ציין כי התפרצויות שפעת בימים שלפני מגפת קורונה מעולם לא הביאה שום סוג של סגר. שיאן התמודדה עם כמה מהסגרים המחמירים ביותר של סין במהלך המגיפה, כאשר נאסר על המקומיים לעזוב את בתיהם אפילו כדי לקנות מזון ומצרכים בסיסיים.

קורונה סין שפעת סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד