י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

יורק, יורק • ה'רב' שי פירון מתעלל בילדות בית שמש

שיעור במתמטיקה ובאחוז החסימה, 4 כוסות של נחמה, והיריקה הפומבית של שר החינוך על הילדות החרדיות • טור שבועי

איור: מוטי הלר
איור: מוטי הלר

בבחירות לכנסת ה-19 היה מניין הקולות הכשרים 3,792,742. אחוז החסימה עמד על 2%, ובמספרים: 75,855 קול. רק 12 רשימות חצו אותו, אחת מהן על חודם של 3 אלף קול [קדימה]. 20 רשימות נוספות 'שרפו' יחד כ-268 אלף קול.

למה אני טורח לספר לכם את כל זה?

חלק משלוחי דציבורינו, התברכו באף מחודד היטב, המזהה ריח בחירות למרחוק. הללו כבר טוענים בתוקף כי בקרבות התקציב הקרוב תיפול הממשלה, כל אחד וטענתו בפיו. זה טוען כי ליברמן ישבור את הכלים והאחר מזהה סימני חולשה אצל לפיד דווקא, יש המשוכנע כי בנט יחפוץ לנצל מומנטום ויש הסבור כי נתניהו גופו ינצל שעת דחק של יריביו. מכל מקום, מסקנה אחת בפי כולם - הבחירות יתקיימו בשנת תשע"ה בע"ה.

וכמו תמיד, מתחילים הדיבורים על מי בקצו ומי בכיסאו, מי ירוץ עם מי ולמה. ויחד עמם גם רמזים ואיומים, ההוא יפרוש מכאן וההוא יצטרף לשם. זה יקים תנועה עצמאית ומשנהו יוביל מהפכה כלכלית.

וכעת נשוב לשיעור במתמטיקה: בשנה האחרונה הועלה אחוז החסימה ל-3.25%. גם בהנחה שמספר המצביעים לא יגדל ביחס לבחירות קודמות [והוא יגדל, כי המצב הכלכלי רק הפך קשה יותר מאז], מדובר בכ-123 אלף קול לפחות. ובמשמעות ישירה, לו היה זה שיעור החסימה כבר בבחירות האחרונות, אזי מלבד קדימה, גם בל"ד וחד"ש לא היו עוברות את אחוז החסימה, ורק תשע מפלגות היו מרכיבות את כנסת ישראל.

ישנו רק אדם אחד במערכת הפוליטית שאינו ח"כ כיום, אשר צפוי לרוץ בראש רשימה עצמאית ועשוי לעבור את הסף - משה כחלון. בצדק או שלא, כחלון עשוי להיות תקוותם של רבים בהקשר הכלכלי, ואולי גם להוות 'מפלגת טרנד', ככל שיש עתיד תלך ותדעך.

כל שאר המפטפטים, ההוזים והחולמים על מפלגות נפרדות וריצה עצמאית, מכל כיוון או זרם [חרדי ליטאי, פנים ש"סי או דתי לאומי] מעידים על עצמם כי לא הקפידו די בלימודי ליב"ה. אין להם שום סיכוי, ולו הקלוש ביותר, לדגדג את אחוז החסימה מלמטה.

היריקה של שר החינוך
ומהעתיד הוירטואלי להווה הקצת יותר מעשי: שי פירון, המקפיד להצמיד לשמו את התואר רב ומכהן כשר חינוך במדינת ישראל, מתנכל שוב ושוב, ישירות ובעקיפין, לחינוך ולילדי הציבור החרדי. בעבר כבר רשם פירון פליטת פה בוועדה לביקורת המדינה, בה הביע את דעתו כי יש לחתוך את תקצוב החינוך החרדי לחלוטין.

גם פרשת בית שמש ממחישה את התנהגותו האטומה למדי של שר החינוך. ראוי לשבח בהקשר זה את ראש העיר משה אבוטבול, שעשה את תפקידו באמונה - דאג לבנות עירו, אף שידע שיספוג מקלחת של צוננים בתקשורת ואצל שאר שונאי ומנגחי החרדים.

יש הטוענים כי הצלחתה של מפלגת הבית של פירון, יש עתיד, החלה ביריקה - שספק אם התרחשה - על ילדה בבית שמש. כמה סימבולי אם כן, שדעיכתה של יש עתיד מתרחשת במקביל למטר של יריקות שממטיר שר החינוך על ראשיהן של ילדות בית שמש החרדיות.

אפרופו סימבוליזם ופרשת בית שמש: יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי, שכשל בניסיון להכתיר ראש עיר בירושלים, רשם השבוע הצלחה מקומית כשסידר את "כל הבנות הספרדיות" בבתי ספר. אולם דווקא בבית שמש, בה הכתיר ראש עיר מטעם ש"ס, ספק אם יוכל להועיל לבנות החרדיות המקופחות.

5 קטנות לסיום
1. כוס תנחומים לרבה של צפת, הגרש אליהו, שבעודו מתאבל על פטירת דודו, נאלץ להתמודד עם דברי הבלע של ח"כ אלעזר שטרן.
2. כוס של משקה מסוג אחר שתה ככל הנראה אותו שטרן, בטרם שכח את כיפת המחמד שלראשו והשתלח ברב נכבד, משל היה שי פירון.
3. בעצם, גם פירון חובש כיפה.
4. וגם לו מגיעה כוס תנחומים, לאחר שהפסיד השבוע בסקר 'שר החינוך הטוב ביותר' לקודמו בתפקיד גדעון סער.
5. וכוס תנחומים אחרונה לסיעת ש"ס, שלרגל מלאות י"א חודש לפטירת הגר"ע זצ"ל, 'מילאה' את השורות הקדמיות בבנייני האומה. אחוז החסימה, בקושי.
בית שמש טור דרעי שי פירון ילדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד