י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תתחדשו: צוללת דולפין רביעית לחיל הים הישראלי

מפקד חיל הים הודיע על כי צה"ל יקבל בקרוב אל שורותיו צוללת רביעית מסוג "דולפין" – אחת הצוללות המתקדמות בעולם

צוללת דולפין בגרמניה, צילום: דובר צה"ל
צוללת דולפין בגרמניה, צילום: דובר צה"ל

כשהגזרה הדרומית עדיין רגישה, והגזרה הצפונית מתחממת, בישר אמש (שלישי) מפקד חיל הים על חיזוק משמעותי לכוח הלחימה הימית - צוללת "דולפין" נוספת שתגיע בקרוב לישראל.

בטקס סיום קורס חובלים שנערך בבסיס חיל הים בחיפה סיפר האלוף רם רוטברג כי "ברגעים אלה ממש, לאחר שעזבה את גרמניה, עושה את דרכה ארצה, הצוללת הרביעית של זרוע הים ומדינת ישראל מסוג אח"י תנין".

האלוף הוסיף וסיפר על החיזוק שתיתן הצוללת החדישה והמתוחכמת לחיל הים: "הצוללת תדע לצלול עמוק יותר, רחוק יותר, לזמן ממושך יותר ולפעול בעוצמות שלא הכרנו עד היום". אח"י תנין - צוללות הדולפין של חיל הים - נחשבות לצוללות מהמתקדמות בעולם, ועל פי ההערכות הן כלי המלחמה היקרים ביותר של צה"ל.

בחודש פברואר האחרון התייחס תא"ל אלי שרביט, מפקד בסיס חיל הים בחיפה, לרכישת הצוללת המדוברת - נוסף לשתי צוללות נוספות שעתידות להגיע לישראל השנים הקרובות. "הרכש הוא חלק מתוכנית חומש, שבמהלכה ייקלטו בחיל הים שלוש צוללות "דולפין" חדשות מתוצרת גרמניה שיגדילו את צי הצוללות הישראלי לשישה כלי שיט תת-ימיים", אמר תא"ל שרביט.

מפקד בסיס חיל הים סיפר אז כי צוות ייעודי של צה"ל היה בגרמניה על מנת לפתח את הפרויקט. בין השאר ישתמשו בצוללות החדשות בטכנולוגיה ייחודית - AIP - שלא מונעת על ידי אוויר.

המשמעות היא הגדלת היכולת לשהות מתחת לפני הים במשך שבועות - זמן רב הרבה יותר ממה שהצוללות כיום מסוגלות לעשות. מדובר בקפיצת מדרגה בחשאיות התפקוד של חיל הים. שעות הצלילה המבצעיות, של חיל הים ושל שייטת הצוללות יגדלו משמעותית.

בתחקיר שפורסם בשבועון הגרמני "דר שפיגל" לפני כשנתיים, פורסם כי הצוללות מסוג "דולפין" שנבנו בגרמניה, הן למעשה מאגר גרעיני נייד ומוסתר שנועד לשרת את ישראל במקרה של מתקפה גרעינית מצד אירן שתמנע יכולת תגובה גרעינית מהיבשה.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הכחישה בעבר את יכולתן הגרעינית של הצוללות, אך לפי התחקיר שפורסם, בכירים במשרד ההגנה הגרמני שהיו מעורבים בתכנונן מודים שהן בעלות יכולת כזאת. "הצוללות החמושות בנשק הגרעיני הן אות לכך שהמדינה היהודית תכה בכוח במקרה של תקיפה גרעינית נגדה", נכתב בעיתון.
מלחמה צהל חיל הים צוללת דולפין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד