כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

כתב אישום: כך בצועה ההונאה העסקאות הנדל"ן

כתב אישום כנגד תושב שיבולים בגין זיוף שיקים ועסקאות מזויפות למכירת דירות בתל אביב לאחר שנמלט מדין

כתב אישום: כך בצועה ההונאה העסקאות הנדל"ן
אילוסטרציה צילום: pixabay

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לאחרונה לבית משפט השלום בעיר שני כתבי אישום כנגד ראובן פולוויאן (37) ממושב שיבולים. האחד, בגין עסקאות שערך למכירת נכסים שאינם בבעלותו והשני בגין שזייף שיקים בכך ששינה את הסכומים שבהם והוסף את שמו כמוטב במקום המוטבים המקוריים. בשל התחמקותו מן הדין, כתב האישום כנגד פולוויאן בגין העסקאות המזויפות בוטל ארבע פעמים בשל אי התייצבותו ואי איתורו, וכך גם כתב האישום בגין זיוף השיקים שבוטל שלוש פעמים, בשל אותן הנסיבות.

מכתב האישום הראשון, שהגישה עו"ד טליה קלמרו, עולה כי פולוויאן נהג לזייף שיקים שהגיעו לידיו בדרך החשודה כגניבה ולהפקידם בחשבונו. במקרה אחד הוסיף את שמו כמוטב ואת פרטיו בגב שיק וניגש להפקידו בבנק במטרה לקבל במרמה את הסכום הנקוב בגובה 40,344 ש"ח. במקרה אחר, שינה סכום בשיק מ-7,900 ש"ח ל-137,000 ש"ח, הדפיס את שמו ואת מספר תעודת הזהות שלו בשורת המוטב וחתם שמו בגב השיק. באותו האופן, זייף שיק נוסף ושינה בו את הסכום מ-6,142 ש"ח ל-78,650 ש"ח. ארבעה שיקים נוספים החשודים כגנובים שונו על ידו מסכום כולל של 49,460 ש"ח ל-143,000 ש"ח ונוסף שמו כמוטב.

מכתב האישום השני, שהגישה עו"ד ליהי מלצמן, עולה כי פולוויאן, קשר יחד עם אדם נוסף שכבר נפטר התחזה לבעל דירות בתל אביב במטרה למכור אותן. במהלך שנת 2013 זייפו השניים תעודת זהות על שם ד.ד (בעל הדירה האמיתי), פרסמו את הדירה למכירה באתר "יד 2" וקבעו להפגש בה עם נ.ד שהתעניין ברכישתה. לאחר שסוכם על מכירתה בעבור 500,000ש"ח, הונו את הרוכש ועורך דינו כשהתחזו שוב לבעל הדירה ולמתווך מטעמו. השניים פעלו באופן דומה למכירתה של דירה נוספת בעיר, בסכום של 750,000 ש"ח, 375,000 מתוכם קיבלו במזומן עם חתימת העסקה המזויפת. בנוגע לשתי העסקאות, השניים זייפו בשם בעלי הדירות בקשות לפטור ממס שבח והגישו אותן למשרד מיסוי מקרקעין. בכך פעלו במרמה, עורמה ותחבולה, במזיד ועל מנת להתחמק ממס הכנסה.

כתב האישום מייחס לפולוויאן עבירות של קשירת קשר לפשע, זיוף בנסיבות מחמירות, כניסה למקום מגורים, שימוש במסמך מזויף, התחזות כאדם אחר, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש בכל מרמה, עורמה ותחבולה, מסירת הצהרה ביודעין שאינה נכונה, החזקת נכס החשוד כגנוב, זיוף בכוונה לקבל דבר, ניסיון לקבלת דבר במרמה, קבלת דבר במרמה.

כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד