כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ההבטחה והתמורה

שטר התנאים בין הבחורים לראש הישיבה באמצע המשתה

הגאון רבי יעקב קרפ ראש ישיבת 'קרית מלך' הבטיח לבחורי הישיבה במעמד טיש משתה היין שנערך קודם סדר ליל פורים בהיכל הישיבה שיסע להתפלל עבורם בכותל המערבי. מה ביקש ראש הישיבה מהבחורים בתמורה?. כל הפרטים

שטר התנאים בין הבחורים לראש הישיבה באמצע המשתה
משתה הפורים בישיבת קרית מלך צילום: שוקי לרר

במעמד 'טיש משתה היין' שנערך בישיבת 'קרית מלך' בבני ברק קודם 'סדר ליל פורים' כמידי שנה, התקיים השנה אירוע חדש וחריג.

אחד מתלמידי הישיבה עלה ושאל את ראש הישיבה הגאון רבי יעקב קרפ בפני הבחורים: "אנו בני הישיבה רוצים לבקש דבר מראש הישיבה", ראש הישיבה ענה: "שאל בני מה שאלתיך עד חצי המלכות..", הבחור חזר ושאל את ראש הישיבה: "אנו כל בחורי הישיבה רוצים לעשות רצונך ובקשתינו מהראש ישיבה שיאמר ויבטיח דבר עבורנו כל בני הישיבה".

בשלב זה התרחש שקט מוחלט למספר רגעים כאשר כל המשתתפים ציפו לשמוע את הבטחתו וברכתו של הגר"י קרפ. ראש הישיבה אמר "כי אם כל בני הישיבה מקבלים על עצמם להתחזק בסדרי שישי שבת ולא לנסוע לשהות בשבתות מחוץ לישיבה במשך הזמן קיץ הבעל"ט עד חג השבועות, הוא מבטיח שבסמוך לחג השבועות יעלה לכותל המערבי להתפלל עבור כל אותם בחורים שמבטיחים ומקבלים על עצמם לחזק ולהתחזק בסדרי שישי שבת במשך זמן קיץ הבעל"ט עד חג השבועות". 

אחרח הבטחה כזאת מראש הישיבה הבחור לא ויתר והזמין את הגאון רבי אשר גנס מרבני הישיבה, שיעשה 'שטר תנאים' עם ראש הישיבה, הגר"א גנס קם עשה קנין ומעמד תנאים עם ראש הישיבה ואמר כי מצד הבחורים עומדת ההבטחה להתחזק בסדרי שישי שבת ומצד ראש הישיבה עומדת ההבטחה שיסע להתפלל על כל בחורי הישיבה אשר קיבלו על עצמם לחזק ולהתחזק כולם בסדרי שישי שבת עד חג השבועות, ובזה יזכו לתפילתו הבוקעת רקיעים של ראש הישיבה.

יצויין כי ראש הישיבה הגר"י קרפ קרא כבר הספד שנשא בעצרת המספד על מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל בישיבה וכן בשיחה שמסר בערב יום הפורים כי צריכים להתחזק בסדרים אלו של ימי שישי ושב"ק, ובני הישיבה מציינים שבאמת ניכר התחזקות בשבועות האחרונים בסדרים אלו. וכעת אחר הבטחתו הנדירה של ראש הישיבה, הבחורים חותמים בימים אלו בישיבה על 'שטר התחייבות' להתחזק בסדרים בימי שישי ושבת ושב"ק של זמן קיץ הבעל"ט, כדי לזכות בהבטחתו הנדיר אשר הבטיח שיסע להתפלל על בחורי הישיבה בכותל המערבי בערב חג השבועות הבעל"ט.

 

קרית מלך פורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד