ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

צפו ונדהמו: לפני כשנתיים ביקר סוטלוף בישראל

העיתונאי היהודי-אמריקני סטיבן סוטלוף שראשו נערף מול המצלמות, ביקר בישראל • המארחים נדהמו לזהות אותו בסרטון האכזרי

צפו ונדהמו: לפני כשנתיים ביקר סוטלוף בישראל

פחות משנתיים לפני שהוצא להורג על ידי פעיל הטרור של ארגון המדינה האסלאמית (דאעש), ביקר העיתונאי היהודי-אמריקני סטיבן סוטלוף בישראל. בשיחה עם בני המשפחה שאירחו אותו, הם מספרים על אומץ לבו, שהוביל אותו פעם אחר פעם לסקר כמה מאזורי הקרבות המסוכנים בעולם.

סוטלוף בן ה-31 הגיע לישראל בדרכו לעירק ולסוריה, שם נחטף מספר חודשים לאחר מכן. הוא התארח אצל המשפחה הירושלמית במשך ימים ספורים, והותיר עליהם רושם רב. "הוא הגיע יחד עם בתי לארוחת ערב", משחזרת האישה שאירחה אותו, "נדהמתי מכך שהוא כל הזמן נכנס לגוב האריות".

הסכנה כך נראה, לא הייתה זרה לסוטלוף, שבמהלך הקריירה שלו נתקל לא אחת במצבים שבהם סיכן את חייו. בשיחה עם בני המשפחה מירושלים, סיפר על הימים הלא פשוטים שהעביר קודם לכן בלוב ובמצרים. "הוא תיאר את המצב הקשה שם", שחזרה המארחת. "הוא צילם במצרים משהו שכנראה לא מצא חן בעיני המצרים וכמעט עשו בו לינץ', הכו אותו נמרצות".

הקשר עם העיתונאי שהפך בעל כורחו לשם מוכר בעולם, נוצר באמצעות אתר אינטרנט המחבר בין מטיילים ברחבי העולם. לדברי הישראלית שנפגשה עמו, היא נחרדה לגלות כי האיש שמופיע בסרטון עריפת הראש האכזרי, הוא אותו בחור נחמד וצעיר שנכנס למפתן דלתה רק לפני זמן לא רב. "הוא נראה אחרת, בהתחלה לא קישרתי ולא זיהיתי את הפנים שלו", היא מספרת.

החוטף במסר לאובמה: "אתה הרגת עוד אזרח אמריקני"
סוטלוף, שעבד כפרילנסר עבור העיתונים "טיים" ו"Foreign Policy", נראה לאחרונה בסוריה באוגוסט 2013 ומאז ועד לפרסום סרטון עריפת הראש של עמיתו ג'יימס פולי, עקבותיו לא נודעו.

בקטע הוידאו המזעזע, שנפתח בכיתוב "מסר לאמריקה", נראה האיש שמחזיק בו, שכבר זכה לכינוי "ג'ון הג'יהדיסט", כשהוא מטיל את האחריות למעשה המבחיל על ממשל אובמה.

"חזרתי, אובמה, וחזרתי בגלל מדיניות החוץ היהירה שלך ביחס למדינה האסלאמית. בגלל התעקשותך להמשיך ולהפציץ בעיר ארמלי ואת סכר מוסול על אף אזהרותינו החמורות", אומר החוטף למצלמה בעודו אוחז בסכין. "אתה, אובמה, בשל פעולותיך, הרגת עוד אזרח אמריקני. וכשם שהטילים שלך ממשיכים לפגוע בבני עמנו - הסכין שלנו תמשיך לפגוע בצווארם של בני עמך".

ברגעיו האחרונים, כשהוא מוטל על ברכיו, נאלץ סוטלוף לומר למצלמה כי "מהמעט שידוע לי על מדיניות החוץ, אני זוכר שפעם לא יכולת לנצח בבחירות מבלי להבטיח להחזיר את החיילים הביתה מעירק ומאפגניסטן ולסגור את גואנטנמו. הנה אתה עכשיו אובמה, מתקרב לתום כהונתך, ולא השגת שום דבר מהאמור לעיל ואתה מוליך אותנו, את העם האמריקני, בתואנות שווא אל תוך האש הבוערת".
פחד עיראק דאעש סוטלוף גוב האריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד