כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ארונו יגיע לישראל

ר' מרדכי מזקני וחשובי חסידי קרלין הלך לעולמו

בחסידות קרלין נפרדו היום מהרה"ח ר' מרדכי אהרן מאשעל ז"ל, מזקני וחשובי החסידים בארה"ב שהלך לעולמו בגיל 86. ארונו יגיע לקבורה בבית החיים העתיק בטבריה

ר' מרדכי מזקני וחשובי חסידי קרלין הלך לעולמו
הרה"ח ר' מרדכי אהרן מאשעל ז"ל צילום: בורו פארק - 24

‏ברוך דיין האמת: מארה"ב הגיעה הידיעה על פטירתו של הרה"ח ר' מרדכי אהרן מאשעל ז"ל, מזקני וחשובי חסידי קרלין סטולין שהלך לעולמו בגיל 86. 

‏המנוח ז"ל נולד באזור בראונסוויל בברוקלין לאביו הרה"ח ר' צבי מאשעל ז"ל, ובבית גדל על מסורת של מסירות נפש ליידישקייט. סבו ‏היה ר' אברהם דוד רוזנבלט ז"ל מגליציה, השוחט ‏מגלווסטון, שהיה ידוע בגישתו הבלתי מתפשרת ליידישקייט אותה הנחיל לצאצאיו, ומרדכי ‏הצעיר גדל לצד לצד הסבא בבית הכנסת "רעים אהובים" בבראונסוויל.

בתור בחור, התקשר לחסידות קרלין סטולין אז ‏בויליאמסבורג ומאז כל ימי חייו היה חסיד מסור שתמיד‏ נתן מעצמו לחסידות בכל תפקיד שנדרש היה דבוק בלב ונפש ברבותיו לבית קרלין. ‏כאשר ‏האדמו"ר הקודם זצ"ל נפטר, ארגן ר' ‏מרדכי, שהיה אז עדיין בחור את הלוויה, ולקח ‏את שולחנו של הרבי לנגר שיכין אותו לארון. כשהרבי נקבר מאוחר יותר בארץ ישראל פעל רבות להבאת הארון ארצה.  היה חתן הרה"ח ר' יהודה גראפינקל ז"ל. 

‏שום משימה לא הייתה פחותה בעיניו, ר' מרדכי היה דואג לכבוד בית המדרש, במשך השנים הוא היה מסדר את ‏הספרים והסידורים גם בשנותיו האחרונות לא חס על כבודו וסידר את הספרים בבית המדרש.

‏אלו שגדלו לצידו זוכרים את ההקפדה שלו ‏באמירת כל מילה בזהירות. ועל כל הדברים שעשה בסתר, חסדים וצדקות שנתן מהונו ואונו ובפרט לעניי ארץ ישראל, אם כי העדיף לעשות דברים בצנעה.

שמר על קלה כבחמורה, והיה קובע עיתים לתורה, תפילתו הייתה נאמרת בקול כנוסח של קרלין בהשתפכות הנפש ובקול מעודד. 

‏הלוויתו התקיימה היום בצהריים בישיבת קרלין סטולין בבורו פארק וארונו יגיע לארץ הקודש לקבורה, כאן תצא הלוויה מחר (שלישי) בשעה 12:30 בצהריים מבית המדרש הגדול דחסידי קרלין סטולין ברחוב האתרוג בגבעת זאב לבית החיים העתיק בטבריה, שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

קרלין סטולין הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד