כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"התבלבלת, יש שר"

עימות בצמרת המשטרה על הרפורמה המשפטית

ראש אגף החקירות תקף את קידום הרפורמה המשפטית ואמר: "הרפורמה היא איום על מערכת המשפט", הסמפכ"ל ענה: "התבלבלת, יש שר"

עימות בצמרת המשטרה על הרפורמה המשפטית
דוד ביתן /יגאל בן שלום צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך דיון שהתקיים היום (שני) בצמרת המשטרה שוחחו ראש אגף חקירות ומודיעין יגאל בן שלום לסמפכ"ל דוד ביתן על הרפורמה המשפטית. על פי גורמים שנחשפו לתוכן הישיבה, בן שלום אמר כי הרפורמה היא "איום על מערכת המשפט" ובתגובה תקף אותו ביתן. כך דווח ב'כאן חדשות'.

בן שלום אמר: "הרפורמה היא איום על מערכת המשפט. חייבים לשמור על מערכת המשפט מכל משמר ולקיים מדיניות בתי המשפט". ביתן תקף: "התבלבלת. יש שר, מישהו בחר בשר, מישהו בחר בממשלה. חייבים לממש את מדיניותם. אני שמח שמישהו סוף סוף בא עם מדיניות ויוזמות והביא כסף".

ראש אגף תכנון, דני קריבו: "שיפסיק לנפנף ב-9 מיליארד תוספת". ביתן: "אבל הוא באמת הביא לנו את הכסף".

כזכור, עימות נוסף התפתח היום בין המפכ"ל שבתאי לשר בן גביר, לאחר שהמפכ"ל הורה לסגל הפיקוד הבכיר שלא לקיים כל קשר עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. לפי ההנחיה של רנ"צ קובי שבתאי, כל קשר עם השר ייעשה דרך לשכת המפכ"ל בלבד. "במידה והשר פונה אליכם, יש להפנותו אליי", אמר שבתאי לניצבים.

הדברים של המפכ"ל, שנאמרו בישיבת סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, מגיעים על רקע המתיחות בין השניים וסערת הדחת מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד. לאחרונה הביע בן גביר ביקורת על ניצבים שלטעמו לא פעלו כראוי אל מול המפגינים נגד הרפורמה המשפטית.

בסביבתו של השר בן גביר אמרו על הנחיית המפכ"ל: "לא מתרגשים. המפכ"ל בלחץ גדול של היועמ"שית ומפגיני השמאל שמררים את חיי רעייתו".

מממשטרת ישראל נמסר: הדברים המיוחסים לא נאמרו על ידי ראש אח״מ וכל פרסום אחר מהווה פגיעה בשמו הטוב והינו על אחריותו הבלעדית של המפרסם. לצערנו, יש מי שמנסים לייצר כותרות שקריות, תוך הטעיה פושעת ומכוונת של הציבור.
משטרת ישראל הרפורמה המשפטית דוד ביתן יגאל בן שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד