כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
המירוץ לרבנות הראשית

קריאה רבנית: לבטל מגבלת גיל ההתמודדות לתפקיד הרב הראשי

המירוץ לתפקיד הרבנים הראשיים לישראל הספרדי והאשכנזי יתחמם לאחר חג הפסח, כאשר בעוד בש"ס נשמעים שמותיהם של שלושה רבנים מובילים, אצל האשכנזים נשמע שמו של רב אחד בולט שגילו מהווה מכשול להתמודדות | ל'בחדרי' נודעה קריאה רבנית לבטל את מגבלת הגיל

קריאה רבנית: לבטל מגבלת גיל ההתמודדות לתפקיד הרב הראשי
ישיבת מועצת הרבנות הראשית צילום: אלעד זגמן, ענבה - לע"מ

בשבועות הקרובים ייפתח באופן מעשי המירוץ לתפקיד הרבנים הראשיים, בעוד בגזרת הספרדים יאלץ יו"ר ש"ס אריה מכלוף דרעי לשבור את ראשו ולהכריע על תמיכה בין אחיו, רבה של באר שבע, הרב יהודה דרעי לבין הרב דוד יוסף, בנו של מנהיג ש"ס מרן הגר"ע יוסף זי"ע וכן לבין הרב יגאל כהן, בגזרה האשכנזית עולים גם כמה שמות בולטים, וביניהם גם שמו של הרב יעקב שפירא - ראש ישיבת 'מרכז הרב', אלא שלטובתו נדרש שינוי חקיקה שימנע הגבלת גיל ההתמודדות העומד כיום על גיל 70.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מספר רבנים קראו בימים האחרונים לשנות את החקיקה, כך הגאון רבי דוד חי הכהן, מרבניה הבולטים של הציונות הדתית, ראש הישיבה הגבוהה ורב קהילה בבת ים וממקימי ארגון רבני תורת הארץ הטובה, התייחס השבוע למספר פניות בנוגע למגבלת הגיל למועמדות לרב הראשי לישראל.

הרב דוד חי הכהן השיב לשואליו כי יש לבטל את המגבלה. "מאז ומעולם נודעו רבני ישראל שזקנתם תואמת לחוכמתם. גם בתנ"ך נזכרו חכמי ישראל בתואר זקני העם. על כן, ההגבלה של גיל שמתאימה לעובדי עבודת כפיים ומאמץ גופני, איננה מתאימה ואיננה ראויה לחכמי ישראל. אדרבה ככל ששנותיהם רבות ניסיונם רב יותר, והמשמעת והכבוד שהעם רוחש לדבריהם ניכר ביתר שאת וביתר עז", השיב הרב.

בכך מצטרף הגאון רבי דוד חי הכהן לשורה ארוכה של רבנים מכל הזרמים המבקשים לבטל את מגבלת הגיל לרבנות הראשית. בין היתר התבטאו בפומבי הרב חיים שטיינר והרב יצחק שילת שמבקשים לבטל את גיל המועמדות.

הרבנים הראשיים לישראל הרב יעקב שפירא בחירות לרבנות הרב דוד חי הכהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד