י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סוכן סמוי הופעל

צפו: מאות שוטרים פשטו על הבתים ועצרו עשרות חשודים

משטרת ישראל הפעילה סוכן בקרב סוחרי אמל"ח ברחבי איו״ש, מזרח ירושלים ומרכז הארץ | החקירה עברה לשלב הגלוי לאחר הפללתם, וכ-400 שוטרים ולוחמי מג"ב עצרו אתמול והיום לפנות בוקר, 25 חשודים בסחר באמל״ח לא חוקי

צפו: מאות שוטרים פשטו על הבתים ועצרו עשרות חשודים
פעילות המשטרה צילום: משטרת ישראל

31 כלי נשק נתפסו 25 סוחרי אמל״ח נעצרו: במסגרת המאבק המתמשך בעבירות הנשק בחברה הערבית, הופעל במהלך שמונת החודשים האחרונים, סוכן סמוי ע"י היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים נגד סוחרי אמצעי לחימה לא חוקיים בלוד, במזרח ירושלים בשומרון ובאזור בנימין. 

במהלך הפעלתו, הפליל הסוכן עשרות סוחרי אמל״ח. בין החשודים שחלקם פלסטינים מיו"ש, וחלקם תושבי ישראל, אשה שניצלה את אזרחותה הישראלית ע"מ להעביר את הסוחרים במחסומים ולהבריח את האמל"ח ברכבה. הסוחר הצעיר ביותר הינו בן 19 והמבוגר ביותר בשנות החמישים לחייו. חלק מהחשודים שהופללו ונעצרו הינם בעלי עבר ביטחוני.

במהלך הפעלתו של הסוכן ע"י מפעיליו בימ"ר ירושלים, הוא ביצע עשרות עסקאות שבהם נרכשו 31 כלי נשק עם תחמושת תואמת, בהם: 22 אקדחים מסוגים שונים, 9 רובי סער מסוג M-16 ושלושה רימוני רסס, שעפ"י החשד חלקם הוברחו מחוץ לגבולות ישראל. כמו כן, חלק מרובי הסער הוסבו מנשק "אייר-סופט" לנשק תקני שביכולתו להרוג. 

העסקאות בוצעו ברחבי הארץ, והאמל"ח שנקנה ע"י הסוכן נתפס לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים והועבר למיצוי פורנזי במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל.

היום (שלישי) כאמור, עברה החקירה לשלב הגלוי עם מעצרם של החשודים. לפנות בוקר פשטו כ-400 שוטרים של מחוז ירושלים בסיוע לוחמי מג"ב, כוחות תגבור משטרתיים נוספים, בהם יחידות מיוחדות של משטרת ישראל, כוחות צה"ל, כלבנים משטרתיים ועוד, על בתיהם של החשודים בסחר באמל"ח. המעצרים בוצעו במקביל בלוד, במזרח ירושלים וביהודה ושומרון. 

במהלך הפעילות המשטרתית נעצרו לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים 25 חשודים. בחיפוש שבוצע בבתיהם נתפסו מספר חלקי נשק וכמו כן נתפסו למטרת חילוט 3 כלי רכב מידי החשודים. 

היום יובאו החשודים להארכת מעצרם בבימ"ש במטרה למצות עמם את החקירה והדין.

 

עבריינים נשק משטרת ישראל הברחת אמלח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד